گازرسانی در دولت تدبیر و امید، انقلابی در استان‌های کشور است

رئیس‌جمهوری به مناسبت هفته دولت در ارتباط ویدئوکنفرانسی، طرح‌های زیربنایی روستایی را در استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس، آذربایجان غربی، کرمان و لرستان افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، به مناسبت هفته دولت، امروز (دوشنبه، چهارم شهریورماه) دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری به همراه وزیران، استانداران و مدیران دولتی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های زیربنایی روستایی گردهم آمدند تا پس از ارائه گزارش طرح‌های توسعه‌ای روستایی ازسوی استانداران، این طرح‌ها به دستور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری برسد.

اجرای طرح ضربتی گازرسانی در سیستان و بلوچستان

احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان در ارائه گزارش به رئیس‌جمهوری، توضیح داد: اکنون ۳۸ هزار و ۳۴۰ انشعاب گاز در این استان برقرار شده است و دو شهر ایرانشهر و زاهدان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.

وی از اجرای طرح ضربتی گازرسانی در استان پهناور جنوب شرقی کشور خبر داد و افزود: سه شرکت گاز استانی به عنوان استان‌های معین در کنار شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان برای تکمیل شبکه گازرسانی شهر زاهدان تعیین شده‌اند.

گازرسانی به استان فارس، انقلابی بزرگ برای مردم این استان است

عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس، گازرسانی به این استان در طول فعالیت دولت تدبیر و امید را انقلاب و جهش بزرگی در استان فارس توصیف کرد و گفت: در سال ۹۲، تنها ۶۸۳ روستا از نعمت گاز برخوردار بودند، اما امروز این رقم به یک هزار و ۷۶۰ روستا رسیده است که نشان‌دهنده رشد ۱۵۸ درصدی است.

وی افزود: در هفته دولت امسال، طرح گازرسانی به ۱۷۴ روستا با اعتبار ۳۱۹ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

افتتاح طرح گازرسانی به ۴۹ روستا در آذربایجان غربی

محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی نیز همانند استاندار فارس، گازرسانی به خطه مرزی شمال‌غرب کشور را انقلابی در این استان خواند و درباره عملکرد شرکت ملی گاز ایران در استان آذربایجان غربی، اظهار کرد: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید، ۷ هزار کیلومتر شبکه گاز طبیعی و خط انتقال گاز در استان آذربایجان غربی احداث شده که با بهره‌برداری از این خطوط، ۶ شهر به تعداد شهرهای برخوردار از گاز افزوده شده است.

وی درصد برخورداری جمعیت شهری استان آذربایجان غربی از گاز طبیعی را ۹۶.۶ درصد اعلام کرد و ادامه داد: در سال ۹۲ تنها ۳۱۰ روستا به شبکه گاز طبیعی متصل بودند که این رقم امروز به یک هزار و ۱۷۱ روستا رسیده است.

شهریاری، از افتتاح طرح گازرسانی به ۴۹ روستا با اعتبار ۴۶۰ میلیارد ریالی در استان آذربایجان غربی خبر داد و یادآور شد: ۸۶۱ روستا در طول فعالیت دولت تدبیر و امید گازرسانی شدند که بر این اساس، میزان ۳۱ درصدی گازرسانی در زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید به رقم ۶۸ درصدی کنونی رسیده است.

استاندار آذربایجان غربی گفت: افزون بر طرح‌های گازرسانی آماده افتتاح، عملیات گازرسانی به ۳۴ روستا و ۶۳ واحد صنعتی نیز امروز آغاز خواهد شد.

اعتبار ۵۳ میلیارد تومانی برای گازرسانی به روستاهای استان لرستان

سید موسی خادمی، استاندار لرستان در ارائه گزارش افتتاح طرح‌های روستایی به رئیس‌جمهوری، با یادآوری وقوع سیل در ابتدای امسال، گفت: استان لرستان دارای ۲ هزار و ۸۶۱ روستاست که به سبب کوهستانی بودن بسیار پراکنده هستند و هزینه خدمات‌رسانی به این روستاها بسیار زیاد است.

وی افزود: امروز طرح گازرسانی به یکصد روستا با اعتبار ۵۳ میلیارد تومان افتتاح می‌شود که بر این اساس، ۲ هزار و ۹۲۲ خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

خادمی ضریب نفوذ گازرسانی روستایی را ۸۷.۵ درصد اعلام کرد و ادامه داد: تا پیش از آغاز به کار دولت تدبیر و امید ۴۳۶ روستا به شبکه گاز طبیعی متصل شده بودند، اما در دولت تدبیر و امید ۱۳۴۳ روستا از گاز طبیعی برخوردار شدند.

توسعه گازرسانی روستایی در استان کرمان

محمدجواد فدایی، استاندار کرمان نیز در کنار ارائه توضیحاتی درباره طرح‌های آماده افتتاح روستایی استان کرمان، از اختصاص اعتبار بیش از ۵۵ میلیارد تومانی برای گازرسانی به ۶۶ روستا در هفته دولت امسال خبر داد و اظهار کرد: امروز با گازرسانی به این روستاها، ۶ هزار و ۵۴۳ خانوار روستایی در چهار شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون  ۷۲۵ روستا گازرسانی شده‌اند که از این تعداد ۳۴۶ روستا مربوط به سال ۹۷ است، تصریح کرد: بر این اساس، ۴۳ درصد جمعیت روستایی استان کرمان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.

کد خبر 292408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =