اجرای ۸۱۱ پروژه عام‌المنفعه ازسوی شرکت ملی نفت ایران

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز از تکمیل ۸۱۱ پروژه عام‌المنفعه ازسوی شرکت ملی نفت ایران با اعتباری بالغ بر ۱۱۸۴ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، بابک دارابی بعدازظهر امروز (سه‌شنبه، پنجم شهریورماه) در نخستین نشست تخصصی چهارمین همایش مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت با عنوان «مشارکت در توسعه و توانمندسازی جوامع محلی» گفت: شرکت ملی نفت ایران در قالب تامین اعتبار و اجرای طرح‌های عام‌المنفعه از سال ۹۲ تاکنون موفق به تکمیل تعداد ۸۱۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۱۸۴ میلیارد تومان شد و این در حالی است که این شرکت تعداد ۱۱۵۹ پروژه نیز با اعتبار ۲۲۸۴ میلیارد تومان در حال اجرا دارد.

وی افزود: پروژه‌های جدید احصا شده به تفکیک چهار منطقه (غرب کارون، پارس، نفت‌خیز، غیرنفتی) به عنوان برنامه پنج‌ساله خدمات عام‌المنفعه، ازسوی شرکت ملی نفت ایران مصوب و به مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز ابلاغ شد.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز یادآور شد: طبق برنامه پنج‌ساله خدمات عام‌المنفعه، تعداد ۲۶۰ پروژه در غرب کارون، ۳۹۸ پروژه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، ۵۸۹ پروژه در مناطق نفت‌خیز جنوب و تعداد ۲۰۵ پروژه در مناطق غیرنفتی انجام خواهد شد.

دارابی از ارتقای سطح امکانات و توسعه فضاهای آموزشی دانشگاه‌ها، ارتقای سطح بهداشت عمومی، سلامت جامعه و کاهش تلفات و خسارت‌های جانبی، افزایش امکانات و فضاهای ورزشی و توسعه سلامت عمومی، رفع بخشی از محرومیت‌های نیازمندان و قشرهای آسیب‌پذیر جامعه، توسعه کمی و کیفی راه‌ها و جاده‌های مواصلاتی، حفظ و صیانت از منابع ارزشمند طبیعی و زیست محیطی و کمک به استفاده بهینه از منابع آبی و گسترش فرآیند تولید و انتقال برق را از اهم اهداف و فعالیت‌های پروژه‌های اجرایی برشمرد.

این مقام مسئول به طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزارن مناطق غرب کارون و پارس جنوبی اشاره و اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های آمادگی کنکور تاثیری بسزا در میزان قبولی و کسب رتبه‌های برتر در میان دانش‌آموزان این مناطق داشت.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز در ادامه به پروژه توانمندسازی نیروهای بومی در مناطق غرب کارون و پارس جنوبی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه این پروژه از طریق آماده‌سازی نیروهای بومی مستقر در منطقه، اقدام به برنامه‌ریزی و اجرای آموزش‌های نیروی انسانی جویای کار کرد، افزود: با آماده‌سازی هدفمند نیروهای بومی در مشاغل مورد نیاز مناطق ویژه پارس جنوبی و غرب کارون، امکان جذب و به‌کارگیری این افراد در صنایع فراهم شد.

کد خبر 292513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =