۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
  • کد خبر: 292519
ضرورت توجه به مراکز کارآفرینی و حرفه‌آموزی زنان

مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده بر ضرورت توجه بیشتر به مراکز کارآفرینی و حرفه‌آموزی زنان تاکید کرد و گفت: در اعتباراتی که به مسئولیت‌ اجتماعی تخصیص داده می‌شود، دختران و زنان را نادیده نگیرید.

به گزارش خبرنگار شانا، فاطمه تندگویان، امروز (سه‌شنبه، پنجم شهریورماه) در نخستین نشست تخصصی چهارمین همایش مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت با عنوان «مشارکت در توسعه و توانمندسازی جوامع محلی» اظهار کرد: جامعه محلی شامل زنان و مردان می‌شود و نمی‌توان در این جوامع  به نیمی از اقشار توجه کرد (مردان) و به نیمی دیگر (زنان) بی‌توجه بود.

وی با اشاره به اینکه در پروژه‌هایی که در طول سال‌ها انجام گرفته، سیاستگذاران، برنامه‌ریزان و مجریان عمدتا آقایان بودند و زنان نقشی در اجرا نداشتند، افزود: متاسفانه تعداد پروژه‌هایی که برای خانم‌ها و دختران ایجاد شده خیلی نادر است و به تعداد انگشتان دست می‌رسد.

مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده تصریح کرد: در بخش آموزش جوامع محلی اگر دقت و بررسی کنید درمی‌یابید که عمدتا دختران هستند که بازمانده تحصیل می‌شوند.

تندگویان اظهار کرد: در شرایط امروز با وجود آنکه ما از توسعه صحبت می‌کنیم ۴۷ درصد دختران به متوسطه ۲ راه پیدا نمی‌کنند و این در جوامع محلی بیشتر و بیشتر است.

این مقام مسئول ادامه داد: رشته‌هایی که دختران در جوامع محلی دارند عمدتا انسانی است و به اشتغال منجر نمی‌شود. اگر رشته فنی و حرفه‌ای برای آنها گذاشته شود رشد اشتغال زنان افزایش می‌یابد.

مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده همچنین به ضرورت توجه ویژه به مراکز کارآفرینی و حرفه‌آموزی زنان اشاره کرد و گفت: در حوزه سلامت نیز بانوان ما از بیماری‌های مزمن مفصلی و قلبی و عروقی رنج می‌برند و این به‌دلیل کم‌توجهی و شاید از کمبود دسترسی به امکانات نشأت می‌گیرد.

تندگویان تصریح کرد: اعتبارات تخصیص داده‌شده به مسئولیت اجتماعی زنان و دختران را در جامعه نادیده نگیرید، زیرا اینها مطالباتشان روز به روز بالاتر می‌رود و مطمئن باشید زمانی که این مطالبات سرکوب شود پیامدهای آن از جای دیگری سر باز خواهد کرد.

وی در پایان گفت: امیدوار هستم که مدیران و دست‌درکاران، عدالت را مسئولانه برای همه اقشار جامعه محلی در نظر بگیرند.

کد خبر 292519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =