۷۰ درصد صرفه‌جویی ارزی در پتروشیمی شازند

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند از پایان اورهال ۲۲ واحد این مجموعه با توان متخصصان داخلی خبر داد و اظهار کرد: این اورهال ۷۰ درصد صرفه‌جویی ارزی برای شرکت به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار شانا، ابراهیم ولدخانی امروز (شنبه، ۹ شهریورماه) در نشست خبری با اعلام انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات اساسی (اورهال) پتروشیمی شازند گفت: اورهال ۱۷ واحد تولیدی و پنج واحد پشتیبان و یوتیلیتی این شرکت در کمتر از یک ماه در شرایط تحریم‌های ظالمانه علیه کشور با توان متخصصان داخلی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تأمین قطعات واحدهای پتروشیمی به دلیل های‌تک بودن این صنعت در شرایط بین‌المللی کنونی کشور میسر نبود، افزود: ساخت و تعمیر قطعات مورد نیاز در این اورهال به دست توانمندان داخلی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند اعلام کرد:  این شرکت می‌تواند تجربه کسب‌شده در این اورهال از جمله تعمیر، تجهیز و ساخت قطعات را در اختیار همه واحدهای پتروشیمی کشور قرار دهد.

ولدخانی با بیان اینکه با اتکا به نیروهای داخلی به دستاوردهای بزرگی در بخش توربین‌ها و کمپرسورهای واحد الفین دست یافتیم، ادامه داد: توربین‌های الفینی پتروشیمی شازند در ۱۴ سال گذشته اورهال نشده بودند.

وی به کسب دانش فنی مدیریت انجام اورهال در مدت زمان مشخص از سوی پتروشیمی شازند اشاره و اظهار کرد: حدود ۷ هزار نیروی انسانی در این اورهال شرکت کردند.

عرضه ۴۰۰ میلیون دلار به سامانه نیما

ولدخانی با اشاره به اینکه شرکت پتروشیمی شازند پارسال ۴۰۰ میلیون دلار ارز وارد کشور کرده است، گفت: این اورهال ۷۰ درصد صرفه‌جویی ارزی برای شرکت به همراه داشته است.

وی با تاکید بر توسعه پایدار افزود: تمام استانداردهای زیست‌محیطی که در این شرکت اجرا می‌شود بالاتر از استاندادهای تعیین شده از سوی سازمان محیط زیست است.

به گفته مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند، ۷۵۰ نیروی انسانی در دو سال گذشته جذب این شرکت شده‌اند.

ولدخانی با اشاره به اینکه انجام اورهال پتروشیمی شازند ریسک بالایی را به دلیل های‌تک بودن واحدها برای ما داشت، ادامه داد: این شرکت تا هشت سال دیگر نیازی به هیچ اورهالی ندارد.

استفاده از پساب شهرهای همجوار در پتروشیمی شازند

وی یادآور شد: شرکت پتروشیمی شازند پارسال بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سودآوری داشته که در طول تاسیس شرکت بی‌سابقه بوده است.

ولدخانی با اشاره به نقش اساسی کاتالیست در واحدهای پتروشیمی اظهار کرد: پارسال یک کاتالیست را بومی‌سازی کردیم که صرفه‌جویی بالغ بر ۵ میلیون دلار را برای شرکت به همراه داشت. بومی‌سازی کاتالیست دیگری نیز با همکاری شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در حال نهایی شدن است که امیدواریم امسال به نتیجه برسد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند به پروژه‌های مختلفی که در زمینه آب و پساب در دست اقدام دارند اشاره کرد و ادامه داد: این شرکت آماده استفاده از پساب شهرهای همجوار به منظور کاهش استفاده از منابع زیرزمینی است.

وی با اشاره به واحد R&D شرکت پتروشیمی شازند گفت: این شرکت آمادگی کامل برای همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان به‌منظور رفع مشکلات مجتمع دارد.

مجتمع پتروشیمی شازند یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات پلیمری و مواد شیمیایی است که با هدف تأمین نیاز داخلی کشور و صادرات، ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۴۶۹ هزار تن محصول را دارد.

کد خبر 292638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =