شرکت گاز خراسان رضوی ماهانه ۶۰ کیلومتر در زاهدان شبکه‌گذاری می‌کند

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از تعهد شرکت گاز استان خراسان رضوی به‌عنوان یکی از شرکت‌های معین برای تکمیل گازرسانی زاهدان خبرداد و گفت: این شرکت هر ماه ۶۰ کیلومتر شبکه‌گذاری در شهر زاهدان انجام می‌دهد.

به گزارش خبرنگار شانا، سعید مومنی با اعلام پیشرفت قابل توجه طرح توسعه گازرسانی در شهر زاهدان، اظهار کرد: سه استان معین شامل شرکت‌های گاز استان خراسان رضوی، استان سمنان و استان همدان در کنار شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان برای تکمیل شبکه گازرسانی شهر زاهدان تعیین شده‌اند.

وی با بیان اینکه در نشست‌های برگزار شده با مسئولان استان سیستان و بلوچستان همواره بر لزوم تسریع در توسعه شبکه گاز شهر زاهدان تاکید می‌شود، افزود: استاندار سیستان و بلوچستان نیز بر رفع موانع تاکید کرده و معتقد است اجرای پروژه‌های گازرسانی به هیچ عنوان نباید به دلیل تاخیر در صدور مجوزها متوقف شوند، همچنین اداره‌های زاهدان نیز همکاری خیلی خوبی با مجریان شبکه‌گذاری گاز دارند.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال یا در نهایت تا پایان سه ماه نخست سال ۹۹، باید عملیات شبکه‌گذاری شهر زاهدان کامل شود، به همین سبب، شرکت گاز خراسان رضوی باید  هر ماه حداقل ۶۰ کیلومتر شبکه‌گذاری در زاهدان انجام دهد تا موفق به اجرای تعهد خود شود، همچنین دیگر پیمانکارانی که توسط شرکت‌های گاز استانی تعیین شده‌اند نیز با جدیت به کار خود ادامه می‌دهند.

وی هدف از پیاده‌سازی طرح ضربتی گازرسانی شهر زاهدان را اجرای دستور رئیس‌جمهوری در این زمینه عنوان کرد و ادامه داد: افزون بر شهر زاهدان، گازرسانی به دیگر شهرهای استان سیستان و بلوچستان نیز در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار دارد، به عنوان مثال طراحی شبکه‌گذاری شهر زابل به پایان رسیده و مجوز خرید لوله‌های مورد نیاز این شهر نیز صادر شده است.

مناقصات انتخاب پیمانکار، عمومی است

به گفته مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، مناقصات انتخاب پیمانکار در سیستان و بلوچستان به صورت عمومی برگزار می‌شود و همه پیمانکاران بومی و غیربومی می‌توانند در آنها شرکت کنند تا بهترین پیمانکاران با قیمت مناسب انتخاب شوند.

مومنی یادآور شد: تاکید ما بر لزوم استفاده از نیروهای بومی در اجرای طرح‌های استان است تا افزون بر انتقال مهارت‌های فنی به جوانان سطح استان، میزان اشتغال‌زایی نیز افزایش یابد و تاکنون نیز بر همین اساس پیش رفته‌ایم.

وی درباره برگزاری دوره‌های آموزشی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای در استان سیستان و بلوچستان توضیح داد: تاکنون دو مرحله آموزش نیروی انسانی در این استان برگزار شده که در هر دوره هزار نفر از آموزش‌های لازم در رشته‌های مختلف مرتبط با گاز بهره‌مند شده‌اند. برگزاری این دوره‌های آموزشی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی زاهدان بسیار موثر بوده است که طی آن بیش از هزار نفر مهارت فنی کسب کرده‌اند و همین افراد اکنون کار شبکه‌گذاری داخلی منازل در زاهدان را انجام می‌دهند، این آموزش‌ها در ایجاد اشتغال و توسعه گازرسانی بسیار موثر بوده و مورد تایید سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمان نظام مهندسی است.

کد خبر 292683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =