صرفه‌جویی ۳۰۰ میلیون یورویی در هزینه‌های سالانه نفت فلات قاره

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: مقایسه هزینه‌های ۲ سال اخیر این شرکت در زمینه‌های مختلف اعم از حفاری، تامین شناور، خدمات فنی و ...، نشان دهنده صرفه‎جویی سالانه به میزان حدود ۳۰۰ میلیون یورو در مقایسه با سال ۹۵ است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، حمید بورد با بیان این مطلب افزود: در دو سال گذشته در بیشتر موارد به صورت جدی نسبت به سال ۹۵ کاهش هزینه داشته‌ایم، از جمله هزینه شناورها ۳۵ درصد و خدمات فنی ۴۰ درصد نسبت به سال ۹۵ کاهش یافته و قیمت‌های کاذب شکسته شده است.

وی اظهار کرد: در شرکت نفت فلات قاره ایران اصلاحات ساختاری و ضابطه‌مند کردن امور انجام شده. برای نمونه پروژه برنامه‌ریزی تعمیرات (CMMS) که در یک تا دو سال گذشته به نتیجه رسیده اقدام ارزشمندی بوده است، همچنین تجمیع پروژه‌ها به صورت تخصصی و ضابطه‌مند کردن آنها سبب فسادستیزی در اجرای پروژه‌ها شده است. انضباط بالا در کمیسیون‌های کالا و قراردادها، بالا بردن آمار مناقصه‌ها و مزایده‌ها و افزایش رقابت نیز از اقدام‌هایی بوده که سبب کاهش شدید هزینه‌ها و جلوگیری از بروز فساد در این شرکت شده است.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان اینکه این شرکت نمره قابل قبولی از نهادهای نظارتی گرفته است، درباره پروژه‌های آینده نیز گفت: تا پایان امسال پروژه‌های مهمی در شرکت نفت فلات قاره ایران به بهره‌برداری می‌رسد که پروژه نصب سکوی S۱ میدان سلمان که جکت آن نصب شده، همچنین سکوهای ۷ و ۸ میدان هندیجان و نیروگاه قشم از آن جمله است.

کد خبر 292808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =