وزارت نفت در جبران خسارت‌های سیل امسال حضور فعالی داشت

مدیران ارشد و نمایندگان استانداری، فرمانداری شهرهای آسیب‌دیده از سیل، بنیاد مسکن، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، دانشگاه علوم پزشکی آبادان و ... در استان خوزستان، از حمایت‌های وزارت نفت در بازسازی خسارت‌های ناشی از سیل امسال در این استان قدردانی کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، نشست هماهنگی بازسازی و جبران خسارت شهرها و روستاهای نفت‌خیز آسیب‌دیده از سیل استان خوزستان دیروز (سه‌شنبه، ۱۲ شهریورماه) به میزبانی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد؛ نشستی که به‌منظور ایجاد هماهنگی بین‌بخشی و انسجام دستگاه‌ها در مسیر استفاده بهینه از منابع تشکیل شد تا ضمن بررسی وضع پیشرفت پروژه‌های تعریف شده، پیشنهادها و دیدگاه‌های فرمانداران شهرستان‌ها نیز درباره پروژه‌ها مطرح و بررسی شود. در جریان این نشست، نمایندگان استانی از تلاش‌ها و حمایت‌های وزارت نفت قدردانی کردند.

فاضل عبیات، معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در این نشست گفت: یکی از دستگاه‌هایی که در جریان بازسازی سیل استان خوزستان حضوری فعال داشت و سریع وارد عمل شد، وزارت نفت بود و با اقدام‌های این وزارتخانه، پیشرفت‌های خوبی در استان حاصل شد.

وی با بیان اینکه باید فعالیت‌های انجام‌شده ازسوی این وزارتخانه در حوزه مسئولیت اجتماعی بیش از پیش اطلاع‌رسانی شود، افزود: مسائل استان خوزستان ارتباط تنگاتنگی با صنعت نفت دارد و وزارت نفت برای کمک به استان خوزستان تلاش می‌کند.

عبیات با تشریح شرایط بحرانی استان خوزستان در ابتدای امسال و حجم خسارت‌های ناشی از سیل عنوان کرد: دستگاه‌های مسئول باید به گونه‌ای عمل کنند تا استان خوزستان آمادگی لازم برای مقابله با هر شرایطی را در آینده داشته باشد و تاب‌آوری استان در مقابله با سیل‌های احتمالی ارتقا یابد.

هدایت‌الله زارع‌زاده، سرپرست دفتر فنی و امور عمرانی استانداری خوزستان هم در این نشست، با قدردانی از تلاش‌های شرکت‌های تابع وزارت نفت در همکاری با مدیریت بحران سیل خوزستان، اظهار کرد: وزارت نفت با همه قوا و ظرفیت‌هایی که در اختیار داشت برای مقابله، پیشگیری و بازسازی وارد عمل شد و در این مسیر کمک‌های قابل توجهی ارائه کرد.

وی گفت: در بحث بازسازی خسارت‌های ناشی از سیل برخی از دستگاه‌ها وظایف ذاتی دارند، اما وزارت نفت در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود هم وارد میدان شد و نسبت به بازسازی مناطق آسیب‌دیده اقدام کرد.

به گزارش شانا، در مواجهه با سیل امسال، مجموعه وزارت نفت و به‌ویژه شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های تابع این شرکت بسیج شدند و برای جبران خسارت‌ها و کمک به سیل‌زدگان تلاش کردند. این فعالیت‌ها که با هماهنگی کامل دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان به‌منظور مدیریت بحران انجام می‌شد، با مشارکت فعال شرکت‌های تابعه از جمله ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ملی حفاری، نفت و گاز اروندان، مهندسی و توسعه نفت، پایانه‌های نفتی ایران، سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، نفت خزر، مدیریت اکتشاف و ... عملیاتی شد.

بهره‌گیری از همه امکانات فنی و توان نیروی انسانی فعال در این شرکت، به‌کارگیری صدها دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین و خدمات لجستیکی، اعزام گروه‌های تخصصی پزشکی به منطقه و ارائه خدمات درمانی، تهیه و توزیع غذای گرم، دارو و آب آشامیدنی، تامین کانکس و محل اسکان موقت برای سیل‌زدگان و تامین بخشی از وسایل و تجهیزات زندگی در کنار مدیریت و برنامه‌ریزی در پایش و کنترل منظم سطح تراز آب در مناطقی همچون تالاب هورالعظیم و مقاوم‌سازی تاسیسات صنعت نفت برای از بین بردن مخاطره‌های مربوط به نشت نفت در آب‌های سطحی و زیرزمینی از جمله خدماتی بود که در بحران یک ماهه خوزستان ازسوی شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های تابع آن به سیل‌زدگان ارائه شد.

کد خبر 292828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =