تداوم پایبندی اوپک به توافق کاهش تولید نفت در ماه اوت

نظرسنجی مؤسسه پلاتس نشان داد تولید نفت اوپک در ماه اوت امسال افزایش یافته است، اما اعضای این سازمان همچنان بیش از تعهد خود به توافق جهانی کاهش تولید نفت پایبند بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری پلاتس، نظرسنجی این مؤسسه نشان داد مجموع تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه اوت امسال با ۵۰ هزار بشکه افزایش به ۲۹ میلیون و ۹۳۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

تولید نفت اعضای اوپک ۹۳۰ هزار بشکه کمتر از تولید روزانه اعضای این سازمان در ماه ژانویه سال جاری میلادی و ۲ میلیون و ۳۴۰ هزار بشکه کمتر از تولید آن در ماه اوت پارسال است.

توافق جهانی کاهش تولید نفت اوپک در کنار تحریم‌های آمریکا علیه برخی اعضای اوپک، سبب شده است عرضه نفت این سازمان و به‌ویژه عرضه نفت خام سنگین و ترش، محدود شود.

در ماه اوت امسال ۱۱ عضو اوپک که متعهد به کاهش تولید نفت هستند، در مجموع ۱۰۳ درصد به سهمیه تولید خود پایبند بودند. این رقم در ماه ژوئیه ۱۱۷ درصد بود.

در  ماه گذشته میلادی عربستان تولید نفت خود را به ۹ میلیون و ۷۷۰ هزار بشکه در روز افزایش داد، اما همچنان کمتر از سهمیه‌اش تولید کرد.

عراق که تاکنون پایبندی کمی به توافق کاهش تولید نفت داشته، در ماه اوت امسال تولید خود را به رقم بی‌سابقه ۴ میلیون و ۸۸۰ هزار بشکه در روز رساند که ۳۷۰ هزار بشکه بیش از سهمیه آن بود.

نیجریه از دیگر اعضای اوپک نیز که پایبندی چندانی به توافق کاهش تولید نفت نداشته است، در ماه ژوئیه امسال تولید خود را به بالاترین حد از سال ۲۰۱۵ میلادی، یعنی یک میلیون و ۹۸۰ هزار بشکه در روز رساند.

کد خبر 292920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =