۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
  • کد خبر: 293302
عربستان درباره حمله اخیر توضیحی به اوپک نداده است

برخی منابع اعلام کردند که عربستان درباره حمله اخیر به تأسیسات نفتی شرکت آرامکو، هنوز به سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و آژانس بین‌المللی انرژی توضیحی نداده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، منابع اوپکی و صنعتی اعلام کردند عربستان درباره زمان مورد نیاز برای بازگشت تولید خود به سطح عادی پس از حمله‌های اخیر به تأسیسات شرکت آرامکو، هنوز توضیحی به دیگر اعضای اوپک یا دیگر فعالان بخش انرژی نداده است، زیرا این کشور همچنان برای ارزیابی خسارت‌ها تلاش می‌کند.

بازار نفت فاصله زیادی با شفافیت دارد و اطلاعات درباره کاهش تولید و دیگر رویدادهایی که می‌توانند بر قیمت‌ها تأثیر بگذارند، معمولاً از راه‌های غیر رسمی درز می‌کنند.

یک منبع اوپکی گفت: فکر می‌کنم عربستانی‌ها همچنان در حال ارزیابی خسارت و کنار آمدن با مسائل فوری هستند. این در واقع شوکی بزرگ است و هیچ چیز مثل گذشته نخواهد بود.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه نیز اعلام کرد هیچ اطلاعات جدیدی درباره حادثه در تأسیسات نفتی عربستان به او نرسیده است.

دو منبع اعلام کردند آژانس بین‌المللی انرژی نیز که مسئولیت هماهنگ کردن آزادسازی ذخایر راهبردی نفت در کشورهای صنعتی را به عهده دارد، همچنان منتظر دریافت اطلاعاتی درباره حادثه یادشده است.

اگرچه به برخی از مشتریان آسیایی نفت عربستان اعلام‌شده که محموله آنها با تأخیر تحویل داده می‌شود، مشتریان اروپایی هنوز خبری از عربستان دریافت نکرده‌اند.

یک منبع معاملاتی گفت: ما هنوز هیچ اطلاعاتی نداریم. نشانه‌هایی وجود دارد که بعضی از انواع نفت خام با انواع دیگری جایگزین می‌شوند، اما رسمی نیست؛ نه اعلام وضع فوق‌العاده و نه هیچ ارتباط دیگری.

کد خبر 293302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =