زنگنه: شرایط کنونی ده‌ها برابر سخت‌تر از دوران جنگ تحمیلی است

وزیر نفت: اکنون شرایط از نظر اقتصادی چند برابر از دوران جنگ سخت‌تر شده است، اما مهم آن است که باید با همان روحیه دوره جنگ تحمیلی​ کار کنیم.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بیژن زنگنه صبح امروز (پنجشنبه، ۲۸ شهریورماه) در سی‌ویکمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد، با اشاره به اینکه شرایط کنونی ده‌ها برابر سخت‌تر از دوران جنگ شده است، گفت: اکنون شرایط از نظر اقتصادی چند برابر از دوران جنگ سخت‌تر شده است؛ در زمان جنگ، نفت‌مان را می‌فروختیم و پولش را دریافت می‌کردیم و هرچه می‌خواستیم می‌خریدیم، اما اکنون شرایط بسیار سخت و پیچیده است.

وی افزود: وزارت جهاد (کشاورزی) و وزارت صنعت (معدن و تجارت) نیز در این شرایط در بخش واردات مشکل دارند؛ آنچه در زمان حاضر مهم است اینکه باید با همان روحیه دوره جنگ​ کار کنیم.

وزیر نفت با عنوان اینکه من اسم دوران کنونی را «دوره آخرین نبرد» می‌گذارم جنگ کنونی با آمریکا، اسرائیل و منافقین است، تصریح کرد: به نظرم منافقین می‌خواهند با حمایت کاخ سفید تجدیدحیات کنند.

زنگنه اظهار کرد: نسل جوان ما خیلی از مسائل دوره جنگ تحمیلی را نمی‌داند، از آنجا که ما ضربه خورده‌ایم می‌دانیم چه خبر است، پس باید سخت و پایدار باشیم و با تدابیری که می‌اندیشیم خداوند هم کمک می‌کند.

وی گفت: همه تلاش کنیم، ​انسانیت و جهاد همیشه زنده است.

وزیر نفت خطاب به فرماندهان مهندسی رزمی جنگ وزارت جهاد کشاورزی افزود: من نخستین باری که با شما جهادگران آشنا شدم ۳۰ سال بیشتر نداشتم، اکنون ۶۷ ساله هستم، خیلی از برادران شهید شدند، گروهی جانباز شدند و جمعی دیگر زنده هستند، امیدوارم به آنها بپیوندیم.

وزیر نفت گفت: امام حسین (ع) در کربلا جهادی بزرگ و تاریخی انجام داد که به شهادت خود، برادر و خانواده‌اش منجر شد.

زنگنه تصریح کرد: امروز شرایط ما مانند زمانی است که فضا برای امام سجاد (ع) که ۳۰ سال پس از امام حسین (ع) زندگی کرد سخت و دشوار بود، اما در همان مدت امام سجاد (ع) انسان‌های زیادی تربیت کردند.

وی در پایان گفت: ما امروز دوباره وارد دوران سخت شدیم.

کد خبر 293309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =