حضور نیروهای خارجی برای امنیت نفت و انرژی منطقه مشکل‌زاست

رئیس جمهوری با بیان اینکه ایران با همکاری کشورهای مختلف می‌تواند امنیت خلیج‌فارس، دریای عمان و تنگه هرمز را برقرار کند، گفت: حضور نیروهای خارجی برای امنیت نفت و انرژی منطقه مشکل‌زا و خطرناک است.

به گزارش خبرنگار شانا، دکتر حسن روحانی، امروز (یکشنبه، ۳۱ شهریورماه) در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه امسال در سازمان ملل متحد با شعار ائتلاف امید، هرمز و صلح برای منطقه حضور خواهم یافت، گفت: ایران با همکاری کشورهای مختلف می‌تواند امنیت خلیج‌فارس، دریای عمان و تنگه هرمز را برقرار کند و به دنیا اعلام می‌کند حضور نیروهای خارجی برای منطقه و آبراهه‌های خارجی و امنیت کشتیرانی و امنیت نفت و انرژی مشکل‌زا و خطرناک است.

وی افزود: آنها اگر راست می‌گویند و دنبال امنیت منطقه هستند این همه بمب و سلاح‌های خطرناک به منطقه ارسال نکنند، اگر راست می‌گویند منطقه را تبدیل به مسابقه تسلیحاتی نکنند، اگر واقعا به‌دنبال امنیت هستند از این منطقه فاصله بگیرند.

رئیس جمهوری ادامه داد: به همه همسایگان دست رفاقت دراز می‌کنیم و از خطاهای گذشته آنها نیز می‌گذریم. شکاف ملت‌های منطقه خواسته آمریکا و صهیونیسم است، منطق ما، امنیت درون‌زا برای خلیج‌فارس و تنگه هرمز است.

روحانی تصریح کرد: امروز دشمنان جنگ اقتصادی و در حقیقت تروریسم اقتصادی را علیه ملت ایران برگزیده‌اند. هرجا آمریکا وارد شد، بازیگر امنیت‌زدا بود، چه افغانستان و چه خلیج‌فارس و هرجا نیروهای مسلح ایران حاضر شد، امنیت‌زا شد، چه در عراق و چه در سوریه و لبنان.

وی  با اشاره به اینکه نسبت دادن حوادث منطقه به ایران، تکرار دروغ‌های اثبات‌نشده پیشین است، عنوان کرد: با اقتدار نیروهای مسلح و ملت بزرگ، دشمن جرات تعدی به ایران اسلامی را نخواهد داشت، ما اهل تسلیم نیستیم و اجازه نخواهیم داد کسی به مرزهای ما تجاوز کند.

کد خبر 293389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =