نخستین توافقنامه تولید محصول پلیمری با دانش بومی امضا شد

توافقنامه همکاری ارائه دانش فنی واحد تولید پلی‌اتیلن سنگین با حضور معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی بین شرکت‌های پژوهش و فناوری پتروشیمی و پتروشیمی تبریز امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، آیین امضای توافقنامه همکاری ارائه دانش فنی واحد تولید پلی‌اتیلن سنگین، امروز (دوشنبه، یکم مهرماه)  در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست با حضور بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به امضای علی پژوهان، مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و سیاوش درفشی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز رسید.

علی پژوهان، مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در این آیین با اشاره به اینکه این شرکت حدود ۱۵ سال روی دانش فنی پلی اتیلن سنگین کار کرده است، گفت: این مجموعه هم اکنون توانمندی ارائه دانش فنی این فناوری را در ظرفیت‌های مختلف دارد.

وی با بیان اینکه تمامی تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری لازم در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی وجود دارد، افزود: لایسنس پلی‌اتیلن سنگین به ظرفیت ۳۱۰ هزار تن در سال پس از مذاکرات لازم با شرکت پتروشیمی تبریز به نتیجه رسید.

حجم تولید پتروشیمی تبریز دوبرابر می شود

سیاوش درفشی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز نیز در این آیین اظهار کرد: این برای نخستین بار است که تولید یک محصول پلیمری با دانش بومی در کشور انجام می‌شود.

وی با اشاره به برنامه افزایش تولید شرکت پتروشیمی تبریز ادامه داد: این شرکت در نظر دارد در مدت چهار سال حجم تولید خود را دو برابر افزایش دهد.

کد خبر 293460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =