ضرورت حمایت از سازندگان داخلی فعال در صنعت پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از سالن‌های ماشین‌سازان در نمایشگاه ایران‌پلاست بازدید و بر لزوم توجه و حمایت از ساخت داخل تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، بهزاد محمدی امروز (سه‌شنبه، دوم مهرماه) از غرفه‌های ماشین‌سازان در سالن‌های ۶ و ۷ سیزدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست بازدید و با مدیران این شرکت‌ها دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در این بازدید در جریان دستاوردها و فعالیت‌های ماشین‌سازان قرار گرفت و بر لزوم حمایت از سازندگان داخلی تأکید کرد.

در این بازدید سازندگان داخلی، مهم‌ترین مشکل را واردات برخی ماشین‌آلات اعلام کردند و با توجه به نامگذاری امسال به نام رونق تولید، بر لزوم حمایت جدی از تولیدات داخلی تاکید کردند. 

بر پایه این گزارش، این شرکت‌ها که بیشتر سازندگان ماشین‌آلات تزریق پلاستیک، دستگاه‌های بازیافت مواد پلاستیکی یا کنترل کیفیت و همچنین صنایع بسته‌بندی بودند در نمایشگاه حضور فعال داشته و حتی بیشتر ماشین‌آلاتشان را در ایام نمایشگاه به فروش رساندند.

به گفته اغلب سازندگان، واردات ماشین‌آلات خارجی سبب افزایش بیکاری در کشور خواهد شد و این در شرایطی است که برخی از شرکت‌ها افزون بر ساخت داخل، ماشین‌آلات را به کشورهای همسایه و حتی اروپا صادر می‌کنند.

کد خبر 293548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =