۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
  • کد خبر: 293616
گرید باک خودرو بومی‌سازی شد

مدیرعامل شرکت پتروشیمی آریاساسول از گرید جدید تولید باک بنزین خودرو و تولید مخازن IBC به نام HBM4261A در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه ایران پلاست رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، امیرحسین بحرینی، مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول، امروز (چهارشنبه، سوم مهرماه) در آیین معرفی محصولی جدید از گروه پلی‌اتیلن سنگین در حاشیه برگزاری سیزدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست گفت: گرید تخصصی و جدید پلی‌اتیلن سنگین با کاتالیست جدید در شرکت پلیمر آریاساسول به‌صورت صنعتی تولید و کشور از واردات این محصول بی‌نیاز شد.

وی افزود: آریاساسول نخستین شرکت ایرانی است که موفق به تولید این محصول ارزشمند منطبق بر استانداردهای بین‌المللی در مقیاس صنعتی شده است.

مدیرعامل آریاساسول در ادامه درباره ویژگی‌های این محصول تصریح کرد: پلی‌اتیلن سنگین جدید تولیدی در تولید باک خودرو، بشکه‌های پلاستیکی با کیفیت بالا و نیز بشکه‌های یک تنی حمل مواد شیمیایی (IBC-Tank) کاربرد دارد و همه ویژگی‌های محصولات مشابه شرکت بازل را داراست.

بحرینی با اشاره به بازار ۵۰ هزار تنی مصرف این محصول تخصصی در داخل کشور، بر جذابیت بالای آن در بازارهای هدف جهانی تاکید کرد و گفت: با تولید این محصول جدید، سبد محصولات صادراتی کشور متنوع‌تر خواهد شد.

در حاشیه این نشست، مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول درباره وضع تولید و فروش شرکت، با بیان اینکه این شرکت پارسال با فروش ۵۸ هزار میلیاردی سود خالص بیش از ۳۲ هزار میلیارد ریالی را محقق کرده است، عنوان کرد: مجتمع تولیدی آریاساسول ظرفیت اسمی تولید یک میلیون تن اتیلن و ۶۰۰ هزار تن انواع پلی‌اتیلن سبک و سنگین و حدود ۱۰۰ هزار تن محصول جانبی سی‌تری را داراست که در سه سال گذشته به‌صورت پایدار صددرصد ظرفیت اسمی را پوشش داده است.

بحرینی درباره طرح‌های توسعه‌ای آریاساسولدر آینده گفت: عملیات اجرایی فاز نهایی پروژه افزایش ظرفیت ۱۰ درصدی تولید اتیلن با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری با طراحی شرکت لینده آلمان در حال انجام است که در دو ماه آینده به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

وی ادامه داد: همسو با ایجاد ارزش افزوده بیشتر و تکمیل زنجیره ارزش محصولات، پروژه احداث یک واحد جدید پلی‌اتیلن با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلار و ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن در سال نیز آغاز شده است که پیش‌بینی می‌شود بهمن سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد و با به سرویس آمدن این پروژه، ظرفیت تولیدی مجتمع به بیش از ۲ میلیون تن خواهد رسید.

شرکت پلیمرآریاساسول، با ظرفیت تولیدی یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن اتیلن، سی‌تری و پلی‌اتیلن (سبک، متوسط و سنگین) غول پلیمری ایران و از پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پارس است.

کد خبر 293616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =