تحقق ۱۰۵.۹ درصدی برنامه تولید تکلیفی نفت و گاز مارون

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون از تحقق ۱۰۵.۹ درصدی برنامه تولید تکلیفی این شرکت در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، حمید کاویان در نشست پیش‌بینی پنج‌ساله بهره‌دهی چاه‌های نفت این شرکت گفت: موفق شدیم تولید را در نیمه نخست امسال ۱۰۵.۹ درصد محقق کنیم و به برآیند مناسب در بخش عملیات ترمیمی، تعمیری و توسعه‌ای چاه‌ها دست یابیم.

وی افزود: به‌کارگیری دستگاه‌های MOS و MOT امکان استحصال ۱۰۳ هزار بشکه نفت خام را فراهم آورد که نسبت به مدت مشابه پارسال، حدود ۱۶.۵ درصد افزایش داشته است و همچنین برای حفظ محیط زیست، ۹۸ درصد پساب‌های نمک‌زدایی به چاه‌های دفعی تزریق شد.

وی با اشاره به اینکه در ۶ ماه نخست امسال حدود ۱۴ کیلومتر از خطوط لوله اصلی و کمکی ایمن‌سازی شده است، اذعان کرد: از مهم‌ترین پروژه‌هایی که در نیمه نخست امسال انجام شده است می‌توان به طراحی، شبیه‌سازی و انجام اصلاحیه انتقال ۱۲ هزار بشکه نفت ترش مجتمع صنعتی شماره ۵ مارون به مجتمع شماره ۳ مارون با هدف جلوگیری از گازسوزی و انجام ۷۲ مورد اصلاحیه خطوط لوله افزون بر تعمیرات اساسی ماشین‌آلات دوار اشاره کرد.

احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز در این نشست گفت: خوشبختانه برآیند تولید نفت حاصل از پروژه‌های ترمیمی، تعمیری و توسعه‌ای چاه‌ها در نیمه نخست امسال نشان می‌دهد موانع تولید نتوانسته‌ ما را از دستیابی به اهدفمان باز دارد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اجرای طرح ۲۸ مخزن در حوزه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون را بسیار سازنده پیش بینی و اظهار کرد: با اجرای چهار بسته قراردادی مربوط به مخازن این شرکت، ۲۹ حلقه چاه توسعه‌ای و ۲ حلقه چاه تزریق پساب حفاری، ۱۹ حلقه چاه تعمیر و ۱۷ پروژه تاسیساتی اجرا خواهند شد.

محمدی همچنین بر لزوم ساماندهی سرمایه انسانی تاکید کرد و یادآور شد: سرمایه انسانی باید ساماندهی و به‌صورت مناسب در واحدهای عملیاتی توزیع شود، زیرا واحدهای عملیاتی مهم‌ترین بخش سازمان و خط مقدم صنعت نفت در بخش تولید هستند.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از کارکنان شرکت مارون به دلیل دستاوردهای مطلوب در حوزه تولید و استحصال نفت و ارائه منسجم و مدون گزارش پیش‌بینی نشست، بر افزایش خدمات به مجاوران تاسیسات در قالب مسئولیت‌های اجتماعی، رعایت حداکثری ایمنی و استانداردهای زیست محیطی، ارتقای سطح حفاظت از تاسیسات، پایش خطوط انتقال نفت و گاز، آموزش جدی‌تر منابع انسانی در حوزه‌های ایمنی و عملیات، رسیدگی به وضعیت نیروهای غیررسمی سازمان و بهبودبخشی شرایط معیشت آنان، بهینه‌سازی مصرف در همه حوزه‌ها، توجه ویژه به جمع‌آوری گازهای همراه و طرح ۲۸ مخزن و همچنین پیگیری مجدانه تعمیرات اساسی ماشین‌آلات فرآیندی تاکید کرد.

کد خبر 293808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =