آهنگ رشد تقاضای نفت کند شده است

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: رشد اقتصادی جهان به دلیل جنگ‌های تجاری و اعمال متقابل تعرفه‌ها که توسط آمریکا کلید خورده، کم شده و همین مسئله سبب شده است که مقدار تقاضا برای نفت خام هر روز کمتر شود.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، الکساندر نواک روز پنجشنبه (۱۱ مهرماه) در حاشیه بیست و یکمین نشست وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌یی‌سی‌اف) در مسکو اظهار کرد: آهنگ رشد تقاضای نفت امسال نسبت به سال ۲۰۱۸ که روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه بود، کاهش یافته است و اکنون روزانه یک میلیون تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه برآورد می‌شود.

وی افزود: امسال در مقایسه با سال ۲۰۱۸ تحت تاثیر عوامل مختلف، تقاضای نفت مقدار قابل توجهی کاهش یافته است و رشد اقتصاد جهانی که در سال ۲۰۱۹ تاکنون حدود سه درصد بوده بر کاهش سطح تقاضای نفت تاثیر گذاشته است.

دلیلی برای تغییر سطح تولید نفت وجود ندارد

وزیر انرژی روسیه با بیان اینکه در وضع بحرانی قرار نداریم که بخواهیم در نشست کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) درباره آن تصمیم جدیدی بگیریم، گفت: تولیدکنندگان حاضر در توافقنامه همکاری کشورهای عضو و غیرعضو اوپک (OPEC PLUS) برای کاهش عرضه نفت، به دقت شرایط بازارهای جهانی نفت خام را زیر نظر دارند.
 
روسیه موافق قراردادهای بلندمدت گازی است

وزیر انرژی روسیه همچنین گفت: روسیه خواهان حفظ قراردادهای بلندمدت گاز وپیروی از اصل «Take or Pay» است.

وی افزود: برای تثبیت بازار گاز و قابل پیش‌بینی بودن آن و برای جذب سرمایه‌ها در بخش گاز به هیچ وجه نباید از تجربه آزمایش شده امضای قراردادهای درازمدت و استفاده از اصل «Take or Pay» صرف نظر کرد.

به گزارش شانا، وزیران نفت و انرژی مجمع کشورهای صادرکننده گاز سالانه یک بار گردهم می‌آیند، نشست‌های وزارتی این نهاد بین‌المللی هر سال در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود، بیستمین نشست وزارتی جی‌یی‌سی‌اف نوامبر ۲۰۱۸ در شهر «پورت آو اسپین» ترینیداد و توباگو برگزار شد.

کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، جمهوری اسلامی ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، امارات و ونزوئلا، ١٢ عضو اصلی جی‌یی‌سی‌اف هستند و آنگولا، جمهوری آذربایجان، عراق، قزاقستان، نروژ، عمان و پرو، به عنوان اعضای ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز شرکت می‌کنند.

اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز ۴۴ درصد از تولید گاز جهان، ٦٧ درصد از ذخایر گازی جهان، ۶۴ درصد از سهم انتقال گاز با خط لوله و ۶۶ درصد از تجارت گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) را در اختیار دارند.

کد خبر 293927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =