وضع بازارهای جهانی نفت در یک هفته اخیر بهبود یافته است

رئیس جمهوری روسیه ضمن مخالفت با متهم کردن ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان، گفت: در طول یک هفته اخیر وضع در بازار جهانی بهبود یافته و هم اکنون قیمت نفت برنت به کمتر از ۶۰ دلار برای هر بشکه رسیده است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه (۱۱ مهرماه) در یک نشست تخصصی در جریان برگزاری سومین مجمع بین‌المللی انرژی‌ویک روسیه در واکنش به این پرسش که درباره حمله به مراکز نفتی عربستان سعودی چه نظری دارد، اظهار کرد: ما این حمله را محکوم می‌کنیم، اما مخالف آن هستیم که ایران در این مسئله هدف اتهام قرار گیرد.

وی افزود: به واقع نوسان‌هایی در بازار انرژی به وجود آمده و خسارت‌هایی که عربستان متحمل شده بزرگ است، اما در طول یک هفته اخیر وضع در بازار جهانی بهبود یافته و هم اکنون قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی به کمتر از ۶۰ دلار برای هر بشکه رسیده است.

رئیس جمهوی روسیه ادامه داد: روز نهم مهرماه در این باره با حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران گفت‌وگو کردم، موضع ایشان این گونه است که ایران مسئولیت رویدادهای اخیر در عربستان سعودی را نمی‌پذیرد و برای وی و ایران موضع برخی کشورها که بدون دلیل و بدون کسب نتایج تحقیقات بین‌المللی این کشور را متهم می‌کنند، تعجب‌آور است.

پوتین تصریح کرد: در تحقیقات پیرامون حمله‌های اخیر به مراکز نفتی عربستان سعودی باید به شواهد و واقعیت‌ها و نه احساسات توجه کرد.

وی ادامه داد: سازمان‌های تجسسی آمریکا در خدمت سیاست‌های دولت این کشور هستند، اما آنها هنوز هیچ مدرکی ارائه نکرده‌اند.

رئیس جمهوری روسیه گفت: ما با مقام‌های عالیرتبه عربستان گفت‌وگو کردیم و من شخصا با ولیعهد این کشور تماس داشتم و از سخنان وی چنین برداشت کردم که ریاض تلاش می‌کند شواهد انکارناپذیر درباره شرکت یک کشور دیگر در این حوادث را به دست آورد.

کد خبر 293928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =