اوپک و جی‌یی‌سی‌اف یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌یی‌سی‌اف) برای تقویت همکاری در زمینه پژوهش و انتقال تجربه‌ها یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌یی‌سی‌اف)، محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک و یوری سنتورین، دبیرکل جی‌یی‌سی‌اف، روز پنجشنبه (۱۱ مهر ماه) در حاشیه برگزاری سومین مجمع بین‌المللی انرژی‌ویک روسیه یادداشت تفاهم یادشده را امضا کردند.

هدف از امضای این یادداشت تفاهم، ایجاد و تقویت همکاری به‌منظور انجام فعالیت‌ها و انتقال تجربه‌ها، دیدگاه‌ها و اطلاعات در زمینه‌های مورد توجه مشترک بوده است.

نظارت، تحلیل، الگوسازی و پیش‌بینی در بازار انرژی، پژوهش در زمینه بازار انرژی، آمارهای بازار انرژی، ابتکار و توسعه در زمینه انرژی با هدف پایداری و همسو با مسئولیت زیست محیطی و اجتماعی، از جمله زمینه‌های مورد توجه مشترک دو نهاد به شمار می‌آیند.

اوپک و جی‌یی‌سی‌اف همچنین توافق کردند در زمینه تبادل اطلاعات و آمار، برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های داخلی دو طرف برای ارتقای تبادل دانش و تجربه و همچنین در زمینه سمینارها، کارگاه‌ها، همایش‌ها و انتشارات، همکاری کنند.

کد خبر 293939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =