ارائه ۳۰۸۸ مورد خدمات جانبی حفاری به شرکت‌های بهره‌بردار نفتی

معاون امور فنی و مهندسی شرکت ملی حفاری ایران از ارائه ۳ هزار و ۸۸ مورد خدمات جانبی این شرکت به شرکت‌های نفتی در مناطق خشکی و دریایی کشور در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مهران مکوندی گفت: خدمات جانبی صنعت حفاری افزون بر ۲۰ سرویس تخصصی است که از جمله آنها می‌توان به عملیات حفاری جهت‌دار و افقی، حفاری با هوا، حفاری فروتعادلی، نمودارگیری سطحی و درون‌چاهی، چاه‌پیمایی، اسیدکاری گسترده و ویژه، سیمانکاری، تزریق‌پذیری، لوله مغزی‌سیار، آزمایش چاه با ساق مته، نصب آویزه، آزمایش بهره‌دهی چاه و لوله‌گذاری چاه اشاره کرد.

وی با بیان اینکه هر کدام از این خدمات تکنیک و کاربردی خاصی در عملیات حفر و تکمیل چاه دارد، اظهار کرد: در این مدت  ۱۴ هزار و ۸۲ متر حفاری جهت‌دار و افقی و ۲۲۲ متر مغزه‌گیری روی ۳۴ حفره، ۲۳۵ عملیات نمودارگیری سطحی، ۲۳۶ نمودارگیری درون‌چاهی و ۱۷۲ عملیات چاه‌پیمایی در حوزه مدیریت خدمات ویژه حفاری انجام شده است.

معاون امور فنی و مهندسی شرکت ملی حفاری گفت: اجرای ۴۶ مورد اسیدکاری گسترده و ویژه، ۵۷۰ مورد سیمانکاری چاه‌ها، ۹۹۳ مورد تزریق‌پذیری، ۱۵۱ مورد عملیات لوله مغزی سیار، ۲۵۱ مورد آزمایش چاه با ساق مته، ۲۸ مورد نصب آویزه، ۵۰ مورد آزمایش بهره‌دهی چاه و ۲۷۳ مورد لوله‌گذاری چاه در مدت پیش گفته با موفقیت در مدیریت خدمات فنی حفاری شرکت صورت پذیرفت.

مکوندی توضیح داد: برنامه ریزی و اجرای ۲۳ مورد عملیات کامل و ویژه حفاری با هوا به متراژ ۲ هزار و ۱۲۶ متر و ۲۶ مورد عملیات کامل و ویژه حفاری به روش فروتعادلی (UBD) به متراژ ۳۴۰ متر از دیگر خدمات تخصصی است که از  افزایش نسبی در مقایسه با مدت مشابه پارسال روبه‌رو بوده است.

کد خبر 294096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =