شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از تشریفات مناقصه معاف شوند

رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسه‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: مصوبه‌ای دریافت شده است تا شرکت دانش‌بنیانی که برای نخستین بار محصولی راهبردی را در کشور تولید می‌کند از تشریفات مناقصه معاف شوند.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدمحمد صاحب‌کار امروز (چهارشنبه، ۱۷ مهرماه) در نشست تخصصی «استارت‌آپ‌ها و زیست‌بوم نوآوری در صنعت» در روز پایانی پنجمین کنگره راهبردی نفت و نیرو اظهار کرد: توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتر فناورانه است و این معیار ارزیابی این شرکت‌هاست.

وی با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت چهار هزار و ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف صنعتی و فناوری را تایید کرده است، افزود: هر دو تا سه سال یک بار معیارهای سنجش این شرکت‌ها سختگیرانه‌تر می‌شود.

رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسه‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تأکید بر اهمیت کیفیت و توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه IT و ICT در رتبه نخست، بیوفناوری در رتبه دوم و ماشین‌آلات و تجهیزات در رتبه سوم این شرکت‌ها قرار دارند.

صاحب‌کار با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در محورهای مختلف برنامه‌های تسهیل کار شرکت‌های دانش‌بنیان را پیگیری می‌کند، گفت: تأمین مالی، مالیات، واردات و صادرات، همکاری با سازمان تأمین اجتماعی، همکاری با شهرداری‌ها، جواز تأسیس و بهره‌برداری در نزدیکی شهرهای بزرگ با رعایت مسائل زیست محیطی، همکاری با ستاد نیروهای مسلح به‌منظور سپری کردن دوران سربازی در این شرکت‌ها از مهم‌ترین محورهای مورد بررسی برای این شرکت‌هاست.

وی اظهار کرد: از مراجع قانونی مصوبه‌ای اخذ شده است تا شرکت دانش‌بنیانی که برای نخستین بار محصولی راهبردی را در کشور تولید می‌کند از تشریفات مناقصه معاف شوند.

رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسه‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: باید شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی و گروه‌های نوآورانه را به‌منظور استفاده حداکثری از این نوآوری‌ها به مجموعه‌های بزرگ نفوذ دهیم.

کد خبر 294204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =