ظرفیت عظیم صنعت نفت می‌تواند به توسعه استارت‌آپ‌ها کمک کند

وزیر نفت با بیان اینکه راه‌اندازی زیست‌بوم استارت‌آپ‌ها در منطقه ری همکاری‌های ارزنده‌ای بین فعالان این عرصه ایجاد می‌کند، گفت: از ظرفیت عظیم صنعت نفت می‌توان برای توسعه استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کرد.

به گزارش شانا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، بیژن زنگنه، وزیر نفت امروز (پنجشنبه، ۱۸ مهرماه) پس از امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری و وزارت نفت در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو در جمع خبرنگاران گفت: زیست‌بوم ری به وسعت ۳۰ هکتار در منطقه شهرری نزدیک پالایشگاه تهران (پارک فناوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها در منطقه ری در محل پژوهشگاه پیشین صنعت نفت و انبارهای بازرگانی ری) راه‌اندازی می‌شود. 

وی افزود: ایجاد این منطقه میان فعالان این عرصه مانند شتاب‌دهنده‌ها، استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و صندوق‌های حمایتی و مشاوران و همچنین متقاضیان دریافت فناوری، همکاری‌های ارزنده‌ای ایجاد خواهد کرد. 

به گفته وزیر نفت، صنعت نفت ظرفیت عظیمی است که سالانه چند ۱۰ میلیارد تقاضا به بازار عرضه می‌کند و از این ظرفیت می‌توان برای توسعه استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کرد. 

زنگنه با بیان اینکه نباید به این میزان از پیشرفت راضی باشیم، اظهار کرد: راهی طولانی در این زمینه پیش رو داریم، ضمن آنکه شرکت‌های تابع صنعت نفت نیازهایی در حوزه‌های مختلف همچون افزایش برداشت از میدان‌های نفت و گاز دارند که باید در داخل کشور برطرف شود.

وی تصریح کرد: کاتالیست‌ها، فرآیندهای پتروشیمی و پالایشگاهی از مهم‌ترین بخش‌های صنعت نفت هستند، افزون بر آن صنعت نفت در حوزه‌هایی مانند مسائل زیست‌محیطی، تصفیه آب، انتقال حرارت و خوردگی نیازهایی دارد، بنابراین زمینه‌های همکاری بسیاری بین این صنعت با شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد.

کد خبر 294222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =