ابعاد حادثه نفتکش سابیتی در حال بررسی است

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: هدف قرار گرفتن نفتکش ایرانی سابیتی در دریای سرخ نشان داد که ایجاد امنیت در منطقه باید بر اساس راهبرد و روندی پایدار صورت گیرد.

به گزارش شانا به نقل از خانه ملت، کمال دهقانی فیروزآبادی در واکنش به هدف قرار گرفتن نفتکش ایرانی سابیتی در دریای سرخ، گفت: این حادثه نخستین بار نبوده است و حوادث مشابه دیگری نیز وجود دارد، از این رو باید ابعاد این موضوع بررسی شود.

وی افزود: موضوع یادشده از طریق دستگاه‌های مربوطه در حال بررسی است تا مشخص شود این اتفاق چگونه رخ داده است، البته «صلح هرمز» به‌عنوان طرحی اصولی و راهبردی در سیاست خارجی ایران می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود.

سیدامیرحسین قاضی زاده‌هاشمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به هدف قرار گرفتن نفتکش ایرانی سابیتی در دریای سرخ گفت: متاسفانه ایجاد مشکل برای نفتکش‌های ایرانی در دریای سرخ برای سومین یا چهارمین بار رخ داده است و سبب بروز حادثه برای نفتکش‌های ایرانی در این منطقه شده است.

وی تصریح کرد: بر این اساس به نظر می‌رسد باید برای نفتکش‌ها و کشتی‌های ایرانی که از دریای سرخ عبور می‌کنند یگان پشتیبانی و همراهی اعزام شود.

به گزارش شانا، نفتکش ایرانی SABITI متعلق به شرکت ملی نفتکش (NITC) صبح دیروز (جمعه، ۱۹ مهرماه) در دو انفجار جداگانه در ۶۰ مایلی بندر جده عربستان سعودی رخ داد، دچار انفجار در بخش بدنه شد.

کد خبر 294276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =