صندوق بازنشستگی نفت در پرداخت مستمری بازنشستگان معوقات ندارد

عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری اهداف، با تکذیب ادعاهایی همچون ورشکستگی صندوق بازنشستگی نفت، گفت: صندوق بازنشستگی نفت تا امروز مستمری بازنشستگان را به‌موقع پرداخت کرده است و هیچ‌گونه معوقاتی ندارد.

به گزارش شانا به نقل از صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت، عباس بنی‌شریف، عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری اهداف (هلدینگ سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت) با بیان اینکه سودآوری با کیفیت همراه با نقدینگی هنر مدیریت صندوق بازنشستگی نفت است، گفت: توجه به لزوم سرمایه‌گذاری در بازارهای اولیه و انجام پروژه‌های مختلف در سال‌های اخیر با جدیت بیشتری پیگیری شد، به‌طوری‌ که هم در پروژه‌های توسعه میدان‌های نفتی ورود کردیم و هم ورود موفقی به پروژه‌های پتروشیمی داشتیم.

وی افزود: تمرکز اصلی مدیریت کنونی صندوق بازنشستگی نفت هم در بازارهای اولیه و هم حضور در عرضه‌های عمده سازمان خصوصی‌سازی است. یکی از اقدام‌های مشخص در این زمینه خرید ۲۷ درصد از سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس بود که مجموع نقد و اقساط این خرید بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان است.

بنی‌شریف تصریح کرد: از مجموع ۱۴ هزار میلیارد تومان، تا امروز حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان آن به صورت نقد و اقساط پرداخت‌شده و با این کار هم سرمایه‌گذاری مطمئنی برای بازنشستگان انجام و هم منابع مالی بازنشستگان برای انجام یک سرمایه‌گذاری عمده مدیریت شد. از سوی دیگر، صندوق بازنشستگی نفت با انجام به‌موقع تعهدهای خود در مقابل سازمان خصوصی‌سازی، سازمان یادشده را در یکی از عرضه‌های عمده یاری کرده است.

عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری اهداف عنوان کرد: صندوق بازنشستگی نفت از خزانه و بودجه عمومی دولت هیچ‌گونه دریافتی نداشته و از طریق مدیریت منابع مالی توانسته است سرمایه‌گذاری فوق را محقق کند و این موضوع نشان‌دهنده توان مالی مناسب صندوق بازنشستگی نفت است.

وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی نفت تا امروز مستمری بازنشستگان را به‌موقع پرداخت کرده است و هیچ‌گونه معوقاتی ندارد، گفت: در سال ۱۳۹۷ میانگین مستمری ماهانه پرداختی به بازنشستگان صندوق نفت به ۶ میلیون تومان رسیده، به‌طوری که حداقل مستمری ماهانه پرداختی در سال یادشده ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده است.

بنی‌شریف تصریح کرد: افزون بر پرداخت به‌موقع مستمری، تسهیلات و خدمات خوبی هم به بازنشسته‌ها ارائه می‌شود، همچنین در کنار ارائه خدمات مطلوب، سرمایه‌گذاری‌های سودآور جدید نیز محقق شد تا بتوان در آینده به‌خوبی تعهدهای صندوق‌ها در مقابل بازنشستگان را پوشش داد.

عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری اهداف با بیان اینکه هجمه‌ها و شایعه‌هایی که درباره وضع نامناسب سودآوری و نقدینگی صندوق بازنشستگی نفت بیان می‌شود، ناعادلانه و غیرواقعی است، گفت: وقتی صندوق می‌تواند بدون کمک از سوی دولت یا هر نهاد دیگری، با اتکا به سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها و ورودی‌های خود، ۱۳ هزار میلیارد تومان را برای خرید سهام بزرگ‌ترین هلدینگ صنعتی کشور تامین و پرداخت کند، همین یک نمونه نشانه کذب بودن ادعاهایی همچون ورشکستگی صندوق بازنشستگی نفت است.

وی افزود: صندوق بازنشستگی نفت برای تامین مالی پروژه‌های نفتی و پتروشیمیایی خود تاکنون بالغ بر ۶۹۰۰ میلیارد تومان از محل منابع داخلی سرمایه‌گذاری کرده و بالغ بر ۱.۸ میلیارد یورو نیز از صندوق توسعه ملی، بانک‌های اروپایی و بازار سرمایه تامین مالی کرده است که به مرور در پروژه‌ها جذب خواهد شد. تامین مالی مبالغ فوق نشان‌دهنده رتبه اعتباری بسیار مناسب صندوق بازنشستگی نفت نزد نهادهای مالی و اعتباری داخلی و خارجی است.

کد خبر 294337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =