توسعه صنایع پایین‌دست پتروشیمی در دستور کار پترول

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری پتروشیمی ایرانیان (پترول) با اشاره به اینکه رویکرد این شرکت در جهش سوم صنعت پتروشیمی نگاه به پایین‌دست است، تصریح کرد: این شرکت قابلیت توسعه صنایع پایین‌دست طرح‌ها را بررسی کرده است و اجرای آنها را در دستور کار دارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، رسول اشرف‌زاده با بیان اینکه تا پایان امسال تولید در واحد سولفات پتاسیم ۴۰ هزار تنی ارومیه آغاز می‌شود، اظهار کرد: الفین ایلام و اوره و آمونیاک لردگان نیز براساس برنامه امسال راه‌اندازی خواهند شد.

وی به حضور بیشتر شرکت‌های پترول در بورس اشاره کرد و افزود: امسال برنامه داریم که پتروشیمی ایلام و ارومیه پس از راه‌اندازی کامل، وارد بورس شوند که البته کارهای مقدماتی هم‌زمان با تکمیل این طرح‌ها در حال انجام است.

مدیرعامل پترول با بیان اینکه تسریع اجرای طرح‌هایی که با تأخیر روبه‌رو شده‌اند در اولویت‌های کاری این شرکت است، ادامه داد: پیمانکار نصب واحد پلی‌پروپیلن ایلام انتخاب و کار خود را آغاز کرده است و پیمانکار پتروشیمی صدف نیز در دو ماه آینده انتخاب و کارهای نصب آغاز می‌شود.

اشرف‌زاده درباره سهم طرح‌های گروه سرمایه‌گذاری پتروشیمی ایرانیان در تحقق جهش دوم صنعت پتروشیمی گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های این شرکت تا پایان سال ۱۴۰۰ و اوایل ۱۴۰۱ بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن به ظرفیت صنعت پتروشیمی افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد گروه سرمایه‌گذاری پتروشیمی ایرانیان در جهش سوم صنعت پتروشیمی نگاه به پایین‌دست است، تصریح کرد: این شرکت با تشکیل کارگروه‌های ویژه قابلیت توسعه طرح‌ها در پایین‌دست را بررسی کرده است که به این منظور ایجاد پارک ملامین ارومیه، پارک اوره رزینی در لردگان و پارک پروپیلن ایلام در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل پترول با بیان اینکه توسعه صنایع پایین‌دست نقشی بسزا در رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در مناطق کمتر توسعه‌یافته دارد، گفت: به دلیل کوچک بودن ابعاد کارخانجات صنایع پایین‌دست و حجم سرمایه‌گذاری پایین، بخش خصوصی بسیار راحت‌تر می‌تواند در این صنایع سرمایه‌گذاری کند.

کد خبر 294363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =