حمله به نفتکش ایرانی سابیتی اقدامی دولتی بود

وزیر امور خارجه با بیان اینکه حمله به نفتکش ایرانی سابیتی اقدامی دولتی بوده است، گفت: براساس اطلاعات دریافتی، حمله به نفتکش ایرانی توسط یک یا چند دولت انجام شده است.

به گزارش شانا به نقل از خانه ملت، محمدجواد ظریف درباره حمله به نفتکش ایرانی سابیتی در نزدیکی بندر جده عربستان، گفت: براساس اطلاعات دریافتی، حمله به نفتکش ایرانی توسط یک یا چند دولت انجام شده، البته بررسی‌ها در حال انجام است، اما تا زمانی که به نتایج قطعی در این باره دست نیابیم، دولتی را متهم نمی‌کنیم.

وی افزود: حمله به نفتکش ایرانی اقدامی پیچیده بوده که حامی دولتی داشته و اقدامی دولتی بوده است.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، عصر دیروز (دوشنبه، ۲۲ مهرماه) در نشستی خبری با نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی، درباره حمله به نفتکش ایرانی سابیتی، گفت: این حمله کاری بسیار شرورانه و غلط در منطقه بود، در حال بررسی هستیم که چه دولتی در این زمینه دخالت داشته است، به‌طور حتم یک دولت در این زمینه دخالت داشته و اقدام تروریستی نیست، کار یک فرد یا گروهک نیست، بلکه کار یک دولت است، اما برای تعیین اینکه این دولت چه کسی است و چگونه بوده، هنوز زود است و چنانچه به اطلاعات دقیقی رسیدیم به مردم اطلاع می‌دهیم و هر کشوری که این کار را کرده باید منتظر عواقبش باشد.

نفتکش ایرانی سابیتی متعلق به شرکت ملی نفتکش (NITC) صبح روز جمعه (۱۹ مهرماه) در دو انفجار جداگانه در ۶۰ مایلی بندر جده عربستان سعودی، دچار انفجار در بخش بدنه شد.

کد خبر 294408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =