رزمایش مقابله با شرایط اضطراری در خارک برگزار شد

رزمایش مقابله با شرایط اضطراری و مدیریت بحران جزیره خارک با مشارکت گروه‌های عملیاتی متشکل از نیروهای اچ‌اس‌یی شرکت‌های پایانه نفتی، فلات قاره و پتروشیمی خارک با تقسیم وظایف و با مدیریت واحد نماینده اجرایی مدیریت ارشد شرایط اضطراری در منطقه برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه های نفتی ایران، عباس اسدروز، مدیرعامل این شرکت در این مانور که ۲۵ مهرماه برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط جوی پیش رو و لزوم آمادگی حداکثری، با هدف حداقل آسیب‌پذیری و بهبود سازوکارهای شناسایی انواع تهدیدها و پیاده‌سازی اصول مدیریت مشارکتی، مانور مقابله با شرایط اضطراری و مدیریت بحران در شاهرگ حیاتی کشور با مشارکت شرکت‌های نفت فلات قاره و پتروشیمی خارک با محوریت پایانه نفتی خارک برگزار شد.

وی افزود: در این رزمایش که با نظارت معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور و نیز مانی عبدالله‌زاده، مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی) شرکت ملی نفت ایران برگزار شد، با اعلام محدود و آگاهی مسئولان تصمیم‌گیرنده توسط معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، آتش‌سوزی، نفت‌ریزی و نشت گاز H2S در دو نقطه از جزیره خارک اعلام شد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: با توجه به نقش تاسیسات یادشده در فرآیندهای عملیاتی شرکت و بروز حوادث احتمالی، بلافاصله دستور تشکیل کارگروه شرایط اضطراری توسط نماینده اجرایی مدیریت ارشد شرایط اضطراری در منطقه صادر شد و هماهنگی و مدیریت عملیات واکنش در برابر شرایط اضطراری به صورت دائم و بدون فوت وقت به عمل آمد.

اسدروز گفت: در این رزمایش گروه‌های عملیاتی متشکل از نیروهای اچ‌اس‌یی پایانه نفتی، فلات قاره و پتروشیمی خارک با تقسیم وظایف و تحت مدیریت واحد نماینده اجرایی مدیریت ارشد شرایط اضطراری در منطقه نسبت به کنترل شرایط و خاموش کردن آتش و جلوگیری از نفت‌ریزی و نشت گاز در نقاط حادثه‌دیده اقدام کردند. پس از پایان رزمایش نیز نشست بررسی و تجزیه و تحلیل عملیات تشکیل و درباره نقاط قوت و ضعف بحث و بررسی شد که سرانجام معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور ضمن قدردانی از مدیریت و هماهنگی نیروها، واکنش به بروز حادثه را خیلی خوب ارزیابی کرد.

کد خبر 294542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =