تمرکز بر تولید ایمن و پایدار افزایش می‌یابد

معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران گفت: تداوم روند واگذاری عملیات بهره‌برداری میدان‌ها به شرکت‌های بهره‎بردار، به انجام بهتر و متمرکزتر عملیات مرتبط در هر یک از بخش‌های تولید و توسعه نفت و گاز منتهی می‌شود.

فرخ علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با اشاره به واگذاری بهره‌برداری میدان آزادگان جنوبی به شرکت نفت و گاز اروندان عنوان کرد: این حرکت در ادامه روند واگذاری عملیات به شرکت‌های بهره‌برداری، ضمن افزایش تمرکز شرکت‌های توسعه‌ای بر فعالیت‌های توسعه‌ای، سبب افزایش تمرکز بر مقوله تولید ایمن و پایدار هم خواهد شد.

وی با بیان اینکه تلمبه‌خانه غرب کارون نیز در نوبت واگذاری به نفت و گاز اروندان قرار دارد، پیش‌بینی کرد این واگذاری تا پایان آذرماه امسال انجام شود.

به گفته علیخانی، همه میدان‌هایی که در غرب کارون به تولید می‌رسند باید به شرکت نفت و گاز اروندان واگذار شوند که به این منظور، الگوی کاری مشخصی تعریف شده و این الگو مراحل مختلف کار را شامل می‌شود.

بر اساس این گزارش، پس از برگزاری حداقل ۱۰ نشست کارشناسی از زمان نافذ شدن تحویل میدان آزادگان جنوبی از شرکت متن به شرکت اروندان، بهره‌برداری این میدان مشترک هفته گذشته به‌طور رسمی به شرکت نفت و گاز اروندان واگذار شد.

کد خبر 294554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =