تفاهم‌نامه داخلی‌سازی تجهیزات صنایع پتروشیمی امضا شد

تفاهم‌نامه داخلی‌سازی تجهیزات صنایع پتروشیمی به ارزش ۶۰ میلیون یورو بین شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (اویک)، شرکت ماشین‌سازی اراک و شرکت صنایع آذرآب امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، این تفاهم‌نامه صبح امروز، (سه‌شنبه، ۳۰ مهرماه) با هدف تامین تجهیزات مورد نیاز دو شرکت پتروشیمی کیان (۵۵ درصد سهم) و دهلران (۶۲ درصد سهم) در آیینی با حضور رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) و غلامرضا منوچهری، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (اویک) و جمعی از مدیران شرکت‌های سازنده بخش خصوصی و... در محل ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت امضا شد.

از محل داخلی‌سازی تجهیزات موردنیاز صنعت پتروشیمی در این تفاهم‌نامه ۴۰ میلیون یورو کاهش ارزبری برای شرکت ماشین‌سازی اراک و ۲۰ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی برای شرکت صنایع آذرآب محقق خواهد شد.

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در این آیین گفت: بیشتر از خود قراردادهای فراوانی که این روزها در حوزه ساخت داخل به امضا می‌رسد، تغییر نگرش و اعتقاد قلبی به داخلی‌سازی مهم است و خوشبختانه با وجود تلاش دشمن، امروز ما پیروزمندانه در حال امضای قراردادهایی به ارزش ۶۰ میلیون یورو همسو با نهضت داخلی‌سازی در کشور هستیم.

داخلی‌سازی یک میلیارد دلاری تجهیزات موردنیاز صنعت نفت در مجموعه اویک

مدیرعامل شرکت اویک در این آیین با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه به‌زودی به قرارداد تبدیل خواهد شد، گفت: گروه اویک هم‌اکنون بزرگ‌ترین طرح‌های پتروشیمی، ان‌جی‌ال و بالادستی را در صنایع نفت در دست دارد و نزدیک به یک میلیارد دلار تجهیزات ساخت داخل نیز در دست سفارش است.

وی با اشاره به اینکه با حمایت‌های وزارت نفت و شخص مهندس زنگنه، وزیر نفت و حمایت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و شخص وزیر صنعت، معدن و تجارت، همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تمامی کارشناسان ما مسیر اتکا به ساخت داخل را به‌صورت اصولی طی می‌کنند، افزود: خوشبختانه با شکل‌گیری زنجیره کار مهندسی مفهومی، پایه و جزئیات تا اجرا در این مجموعه و با شناخت ظرفیت‌های داخلی، قادریم بیشترین واگذاری امور به بخش خصوصی را انجام دهیم.

منوچهری با تاکید بر اینکه مجموعه‌های پتروشیمی، نفت و گاز در عین باروری اقتصادی، بیشترین سفارش کالا به کارخانجات ماشین‌سازی را نیز خواهند داشت و توجه وزارت صنایع به این مجموعه‌ها بسیار مهم است، گفت: گردش مالی در این مجموعه‌ها کمتر از ۱۰ میلیارد دلار در سال است که می‌تواند بسیار بالاتر برود و مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را در دل خود جای دهد و ارزش افزوده بیشتری ایجاد کند.

وی افزود: استارت‌آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها با قرار گرفتن در کنار شرکت‌های با فرهنگ سنتی، نقش مهمی در سرعت‌بخشی به فرآیند داخلی‌سازی تجهیزات موردنیاز صنایع ایفا می‌کنند و افزون بر آن می‌توانند کنترل کیفیت تجهیزات تولیدی را نیز برعهده گیرند.

منوچهری تصریح کرد: با وجود سختی‌هایی که در حوزه ساخت‌ داخل وجود دارد، با اطمینان می‌گویم به کمک سازندگان ایرانی می‌توانیم کار را به اتمام برسانیم و هیچ بن‌بستی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

کد خبر 294626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =