اوپک و متحدانش تشدید کاهش تولید نفت را بررسی می‌کنند

برخی منابع اعلام کردند که به دلیل نگرانی درباره ضعف تقاضای نفت در سال ۲۰۲۰ میلادی، اوپک و متحدانش در نشست آینده خود در ماه دسامبر امسال مسئله تشدید کاهش تولید نفت را بررسی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، منابع یادشده اعلام کردند عربستان می‌خواهد پیش از متعهد شدن به کاهش بیشتر تولید، بر پایبندی دیگر اعضای توافق جهانی کاهش تولید نفت به سهمیه تولیدشان تمرکز شود.

عراق و نیجریه از جمله اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هستند که به‌خوبی به تعهدشان در کاهش تولید نفت عمل نکرده‌اند.

یک منبع اوپکی گفت: عربستانی‌ها در پی آن هستند تا از افت قیمت نفت پیشگیری کنند، اما اکنون می‌خواهند مطمئن شوند کشورهایی همچون نیجریه و عراق، همان‌طور که قول داده‌اند، نخست به پایبندی ۱۰۰ درصدی می‌رسند.

یک منبع اوپکی دیگر گفت: اگر عراق و نیجریه پایبندی ۱۰۰ درصدی نداشته باشند، دیگر اعضای اوپک و غیراوپک تولید خود را عمیق کاهش نمی‌دهند.

دو منبع در اوپک و غیر اوپک اعلام کردند کمیته فنی مشترک توافق کاهش عرضه تولید اوپک و غیراوپک در نشست خود در ماه آینده میلادی ممکن است احتمال‌های مربوط به تشدید کاهش تولید را بررسی و پیشنهادهای خود را به نشست اوپک و متحدانش در ماه دسامبر ارائه کند.

کد خبر 294680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =