سهم بالای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های صنعت گاز

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: شرکت ملی گاز ایران بیشترین جذب سرمایه از سوی بخش خصوصی را در سال‌های اخیر داشته است.

به گزارش خبرنگار شانا، حسن منتظرتربتی شامگاه سه‌شنبه (۳۰ مهرماه)، در حاشیه دیدار وزیر نفت با فعالان بخش خصوصی اظهار کرد: خوشبختانه بخش خصوصی در سال‌های گذشته در دو بعد سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه در شرکت ملی گاز ایران به‌خوبی عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت ملی گاز ایران بیشترین جذب سرمایه از سوی بخش خصوصی را در سال‌های اخیر داشته است، تصریح کرد: اجرای خط لوله ششم سراسری و ایستگاه‌های آن و همچنین احداث خطوط لوله و تاسیسات صادرات گاز ایران به عراق از جمله‌ کارهایی است که از سوی بخش خصوصی در این شرکت انجام شده است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه همه کالاهای شبکه‌های توزیع و انتقال گاز اکنون از سوی سازندگان داخلی تامین می‌شود، افزود: عمده تجهیزات بخش پالایشگاهی صنعت گاز  داخلی‌سازی شده و تلاشمان این است برای دیگر تجهیزات باقیمانده که به فناوری بالای نیاز دارند از ظرفیت شرکت‌های استارت‌آپ و فن بازارها استفاده کنیم.

منتظرتربتی وضع پیمانکاران داخلی در اجرای پروژه خطوط لوله و ایستگاه تقویت فشار را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: پیمانکاران ایرانی در این بخش‌ها می‌توانند در خارج از کشور نیز فعالیت کنند.

وی، طولانی بودن فرآیند مناقصه و تغییر قیمت ارز را عمده مشکل مطرح‌شده از سوی پیمانکاران در این نشست عنوان کرد و گفت: این مشکلات را در نشست‌هایی که خواهیم گذاشت، برطرف می‌کنیم.

دیدار و گفت‌وگوی وزیر نفت و مدیران ارشد صنعت نفت با فعالان بخش خصوصی شامگاه سه‌شنبه (۳۰ مهرماه) در مرکز همایش‌های تخصصی شرکت ملی نفت ایران (باغ کوشک) برگزار شد.

کد خبر 294687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =