تأخیر در واگذاری سهام آرامکو برای جذب سرمایه‌گذاران محوری

سه منبع اعلام کردند که واگذاری سهام شرکت آرامکو عربستان بار دیگر به تأخیر افتاده است، زیرا مشاوران این معامله اعلام کرده‌اند به زمان بیشتری برای جذب سرمایه‌گذاران محوری نیاز دارند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، پس از ناکامی واگذاری سهام آرامکو در آغاز سال جاری میلادی، تابستان امسال پیشرفت‌هایی به دست آمد و برای سرمایه‌گذاری در این شرکت، با صندوق‌های ثروت ملی، عربستانی‌های ثروتمند و مؤسسه‌های سرمایه‌گذاری خارجی تماس گرفته شد، اما باز هم برنامه‌ها به هم ریخت.

قرار بود هفته گذشته یک تا ۲ درصد سهام آرامکو در بازار سهام داخلی این کشور واگذار شود، اما نگرانی‌ها درباره ارزش‌گذاری سعودی آرامکو به دلیل حمله اخیر به تأسیسات نفتی آن در بقیق و خریص سبب شد یافتن مشتریان بزرگ برای این واگذاری دشوار شود.

یک سرمایه‌گذار حاشیه خلیج فارس اعلام کرد که آرامکو در مذاکره با سرمایه‌گذاران، نتوانست به پرسش‌های مربوط به ارزش‌گذاری پاسخی قانع‌کننده دهد.

وی همچنین اعلام کرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در کشورهای حاشیه خلیج فارس به‌طور معمول از سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی خودداری و تلاش می‌کنند به مجموعه سهام خود تنوع بخشند.

با توجه به موارد یادشده، هفته گذشته کمیته دولتی ناظر بر برنامه واگذاری سهام آرامکو به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، پیشنهاد داد واگذاری سهام آرامکو به تأخیر بیفتد.

شرکت سعودی آرامکو از اظهارنظر درباره این مسئله خودداری کرد و دفتر رسانه‌ای دولت عربستان به درخواست برای اظهارنظر، پاسخ نداد.

کد خبر 294697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =