پیام مدیرعامل ملی حفاری به‎مناسبت سالروز حادثه رگ سفید

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پیامی به مناسبت هفتم آبان، سالروز فوران و آتش‌سوزی چاه ۱۴۷ رگ سفید، یاد و خاطره دو تن از جان باختگان این شرکت در حین انجام وظیفه را گرامی داشت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سیدعبدالله موسوی با اشاره به نقش و جایگاه حفاری در صنعت نفت و تلاش و از خود گذشتگی حفارمردان در تولید نفت و گاز، گفت: از خود گذشتن زنده‌یاد فرزاد ارزانی و زنده‌یاد محمد سلیمی بیانگر تلاش خستگی‌ناپذیر مردان بی‌ادعای صنعت نفت و حفاری در راستای توسعه پایدار این صنعت راهبردی است.

وی صنعت حفاری را در ردیف صنایع پرخطر و توأم با ریسک بالا در جهان عنوان کرد و ضمن تجلیل و بزرگداشت یاد همکارانی که در حوادث هنگام کار درگذشتند، افزود: هرچند رعایت استانداردها، ضوابط و مقررات ایمنی در این صنعت در پیشگیری یا کاهش حوادث بسیار موثر است، اما با این اوصاف با توجه به شرایط و رفتار چاه‌های نفت و گاز، بروز حوادث در ستیز با طبیعت ناشناخته اجتناب‌ناپذیر است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: به‌طور یقین روزآمدی و آگاهی کارکنان عملیاتی به تازه‌ترین یافته‌ها در مباحث ایمنی و نگهداری و تعمیرات دوره‌ای دستگاه‌های حفاری و تجهیزات مربوط به آن همسو با دقت عمل در مطالعات زمین شناسی، شناخت مخزن و  فنی و مهندسی می‌تواند در کاهش بروز حوادث احتمالی موثر واقع شود.

موسوی حادثه فوران و آتش‌سوزی چاه ۱۴۷ رگ سفید در گستره عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در مناطق نفت‌خیز جنوب را در نوع خود با توجه به فشار و شرایط  مخزن کم‌نظیر دانست و گفت: در این رویداد ناگوار دو تن از همکاران شهادت‌گونه جان خود را از دست دادند و دستگاه حفاری ۹۵ فتح به کلی در آتش سوخت.

وی با اشاره به اینکه این حادثه در روز یکشنبه هفتم آبان ماه سال ۱۳۹۶ به وقوع پیوست، اظهار کرد: در این ارتباط بلافاصله با تشکیل کمیته بحران و بسیج تجهیزات و امکانات لازم و هم‌افزایی پیوسته میان متخصصان و کارکنان سختکوش عملیاتی، پشتیبانی و سایر بخش‌های شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و ملی حفاری و با نظارت مستقیم وزیر نفت و مدیران  و مسئولان شرکت ملی نفت ایران، عملیات مهار و کنترل چاه در دستور کار قرار گرفت و پس از ۵۸ روز تلاش مداوم و شبانه‌روزی چاه سرکش مهار و ایمن سازی شد.

کد خبر 294846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =