۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
  • کد خبر: 294882
برزیل خواستار پیوستن به اوپک شد

رئیس‌جمهوری برزیل ابراز تمایل کرد کشورش به سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ملحق شود.

به گزارش شانا، ژائیر بولسونارو، روز چهارشنبه (هشتم آبان‌ماه)  در نشست سرمایه‌گذاری عربستان موسوم به «داووس صحرا» گفت: شخصا بسیار مشتاقم که برزیل عضو اوپک شود.

وی افزود که با وزرای اقتصاد و انرژی برزیل رایزنی می‌کند تا اطمینان یابد آنان نیز در صورت اتخاذ تصمیم در این زمینه، این روند را دنبال می‌کنند.

رئیس‌جمهوری برزیل همچنین گفت: عربستان به‌طور رسمی از کشورش دعوت کرده تا عضو اوپک شود.

این مسئله، اهمیت رو به رشد برزیل در آمریکای جنوبی را به عنوان تولیدکننده نفت و چالشی که این کشور بر نفوذ اوپک در بازارهای نفتی اعمال می‌کند، نشان می‌دهد.

نشست سرمایه‌گذاری عربستان موسوم به داووس صحرا که پارسال در اعتراض به قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود تحریم شده بود، روز سه‌شنبه (هفتم آبان‌ماه) با حضور مدیران اجرایی و مالی بزرگ و مقام‌های سیاسی در ریاض آغاز به‌کار کرد.

حدود ۳۰۰ سخنران از ۳۰ کشور جهان، از جمله مقام‌های آمریکایی، روسای بانک‌ها و صندوق‌های سرمایه مستقل، در این رویداد سالانه که عربستان روی آن بسیار حساب باز کرده است، شرکت کرده‌اند.

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا،  جرارد کوشنر داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا، نارندرا مودی، نخست وزیر هند، بولسونارو رئیس جمهور برزیل و عبدالله دوم پادشاه اردن در این نشست حضور دارند. این نشست با نام «ابتکار سرمایه‌گذاری آینده» امروز (پنجشنبه، نهم آبان‌ماه) به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 294882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =