برگزاری دوره‌های آموزشی حوادث فردی را در مجتمع‌های پتروشیمی‌ کاهش داد

مدیرعامل شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی گفت: حوادث فردی در مجتمع‌های پتروشیمی پس از برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی برای نیروهای پیمانکار به‌شدت کاهش یافته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، نوید نادرپور اظهار کرد:‌ شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی مسئول اجرای همه دوره‌های آموزشی کارکنان است و سالانه دوره‌های مختلفی برگزار می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی برای ۶ هزار نفر نیروی پیمانکار با همکاری وزارت کار افزود:‌ در نتیجه برگزاری این دوره‌ها، حوادث فردی پس از یک سال در مجتمع‌های پتروشیمی به‌شدت کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی به برگزاری ‌برنامه ممیزی، ایمنی و آتش‌نشانی در ۱۶ شرکت تولیدی زیرمجموعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس اشاره کرد و گفت:‌ از مزایای این برنامه که با مشارکت نیروهای داخلی و متخصص خارجی انجام شد این است که تمام ریسک‌های ایمنی و محیط‌زیستی شناسایی و اطلاع داده شد و شرکت‌ها با استفاده از بازخوردها برای رفع نواقص اقدام می‌کنند.

به گفته نادرپور،‌ استمرار تربیت ارزیاب و ممیز نیز در حال انجام است، زیرا مهم‌ترین عامل در کاهش حوادث،‌ پیشگیری از وقوع آن است و این طرح هم شدت حوادث و هم تعداد را کاهش داده است.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: پس از حادثه‌ای که در پتروشیمی بوعلی رخ داد به این نتیجه رسیدیم که باید وحدت رویه و آموزش‌های لازم در مدیریت بحران صورت گیرد، بنابراین متخصصانی را به کشورهای صاحب سبک فرستادیم و از بین آنها افرادی را انتخاب کردیم که به ۲۰۰ نفر دیگر آموزش دهند.

مدیرعامل شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی به همکاری با سازمان پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت:‌  تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه امام حسین امضا و دوره‌های آموزش پدافند غیرعامل برگزار شد، همچنین ۱۱۰۰ نفر از ۲۱ شرکت پتروشیمی به این دوره‌های سه تا هفت روزه اعزام شدند.

نادرپور تأکید کرد:‌ وظایف مدیریت بحران و فرماندهی حادثه تفکیک و شرح وظایف آنها مشخص شده است. سناریوها نیز از پیش تعریف می‌شود.

وی به طرح استعدادیابی و توانمندسازی سرمایه‌های انسانی در سطوح مدیریتی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس اشاره کرد و افزود:‌ مدیران ارزش سازمان در سه سطح دانش،‌ مهارت و بینش باید رشد کنند و از آنجا که سرمایه‌های خوبی در شرکت حضور دارند طرحی مصوب شد تا استعدادهای مدیریتی شناسایی شوند و تا ۱۸ ماه این افراد را با آموزش به مدیران ارشد و میانی ارتقا دهیم.

کد خبر 294912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =