معاونت پشتیبانی شرکت نفت ۲۲ دستورعمل اچ‌اس‌یی را تدوین کرد

۲۲ دستورعمل بهداشت، ایمنی و محیط زیست به صورت درون‎سازمانی و برون‎سازمانی به همت اچ‌اس‌یی معاونت امور پشتیبانی شرکت ملی نفت ایران تدوین شده است.

به گزارش شانا به نقل از هفته‌نامه مشعل، اسماعیل عبدی، رئیس اچ‌اس‌یی معاونت امور پشتیبانی شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: ۳۵ ساختمان مشتمل بر ساختمان‌های اداری و ستادی شرکت ملی نفت و مجموعه‌های ورزشی، تفریحی و آموزشی را زیر پوشش داریم و از این تعداد در ۲۷ ساختمان، واحد اچ‌اس‌یی مستقر است که بیش از ۳ هزار خاموش‌کننده و ۱۱ هزار سامانه اعلام حریق داریم که پیوسته پایش می‌شوند.

وی نظارت بر عملکرد پیمانکاران، تجهیزات و سیستم‌های اعلام و اطفای حریق، ممیزی ایمنی ساختمان‌ها و شناسایی مخاطرات، اطمینان از آماده به‌کار بودن همه تجهیزات آتش‌نشانی و امداد و نجات، انجام تمرین‌های مستمر کارکنان برای ارتقای سطح آمادگی در مقابله با شرایط اضطراری، تهیه دستورعمل‌ها و روش‌های اجرایی درباره اچ‌اس‌یی، بررسی دلایل حوادث در ساختمان‌ها، بازدیدهای شبانه‌روزی از اماکن و ساختمان‌های زیر پوشش برای شناسایی سریع خطرها، پیاده‌سازی دستورعمل‌های ابلاغی را از اهم وظایف این معاونت برشمرد.

رئیس اچ‌اس‌یی معاونت امور پشتیبانی شرکت ملی نفت ایران از اجرای ۲۴ مانور و تمرین در ۶ ماه نخست امسال خبر داد و گفت: از این تعداد، یک مانور عمومی و بقیه تخصصی بوده است.

عبدی افزود: مهار آتش، جست‌وجو و حمل مصدوم، نشت گاز شهری، امداد و نجات در آسانسور، تخلیه ساختمان، کمک‌های اولیه و ... از جمله رزمایش‌های انجام شده بوده و تا پایان سال رزمایش‌های دیگری مانند مهار آتش در سایت کامپیوتر و مانور تخلیه عمومی برای ساختمان‌های بلندمرتبه در دستور کار معاونت پشتیبانی اچ‌اس‌یی شرکت ملی نفت قرار دارد.

وی با بیان اینکه نیروها به‌صورت مستمر و ماهانه بررسی و ارزیابی عملیاتی و تخصصی می‌شوند، اظهار کرد: نیروهای شاغل در این واحد از آمادگی فنی و عملیاتی مناسبی برخوردارند و به‌تازگی موفق به کسب رتبه چهارم در چهارمین دوره ارزیابی تخصصی - عملیاتی آتش‌نشانان وزارت نفت شده‌اند.

برگزاری ۱۲ هزار نفرساعت دوره آموزشی

رئیس اچ‌اس‌یی معاونت امور پشتیبانی شرکت ملی نفت ایران از انجام بیش از ۱۲ هزار نفرساعت آموزش برون‌سازمانی و درون‌سازمانی از سوی واحد آموزش اچ‌اس‌یی شرکت ملی نفت هم خبر داد و افزود: از مهم‌ترین محورهای آموزشی می‌توان به دوره ایمنی آسانسور، کمک‌های اولیه، کار در ارتفاع، دسترسی با طناب، مدیریت آتش‌نشانی، فرماندهی حریق، واکنش در شرایط اضطراری، سامانه‌های اعلام حریق، آموزش‌های صدور مجوز کار و... اشاره کرد.

عبدی به برنامه روزانه برای پایش ایمنی و آتش‌نشانی ساختمان‌های تحت نظارت واحد اچ‌اس‌یی شرکت نفت اشاره کرد و افزود: کارکنان در سطح ساختمان‌های زیر پوشش در نوبت‌های مختلف کاری حضور مستمر دارند و بر اساس چک‌لیست‌های تعیین‌شده در طول شبانه‌روز، هشت نوبت از تاسیسات، پشت‌بام‌ها و نقاط مختلف ساختمان‌ها بازدید می‌شود.

وی تصریح کرد: برای ارتقای توانمندی و آمادگی بیشتر نیروها هنگام بروز شرایط اضطراری، مانورها و تمرین‌های مختلفی برگزار می‌کنیم. در نظر داریم دوره‌های آموزشی تخصصی نیز در این زمینه برگزار کنیم، ضمن آنکه تهیه تجهیزات و لوازم موردنیاز نیز در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول از جمع‌آوری و تفکیک ضایعات در همه ساختمان‌های تحت پوشش واحد اچ‌اس‌یی، به‌عنوان اقدام‌های زیست‌محیطی معاونت پشتیبانی اچ‌اس‌یی شرکت ملی نفت ایران یاد کرد و گفت: در این میان ضایعات تر و خشک از یکدیگر جدا می‌شوند که ضایعات تر از سوی شهرداری منتقل می‌شود، همچنین تفکیک ضایعات کاغذ را داریم و از امحای آن با ضایعات تر جلوگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: همچنین به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف آب و کاهش هزینه‌ها، از خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب برای آبیاری و شست‌وشو استفاده می‌شود.

رئیس اچ‌اس‌یی معاونت امور پشتیبانی شرکت ملی نفت ایران درباره برنامه‌های پیش روی حوزه اچ‌اس‌یی این شرکت اظهار کرد: در همه ساختمان‌ها ارزیابی ریسک را انجام می‌دهیم و بر اساس آن یکسری مشکلات شناسایی می‌شود و در راستای پیشگیری و به حداقل رساندن آنها گام بر می‌داریم.

عبدی افزود: بهبود سامانه‌های اعلام و اطفا، روزآمد کردن آنها و رفع نواقص تجهیزات را در دستور کار داریم تا توان عملیاتی کارکنان ایمنی و آتش‌نشانی را ارتقا دهیم، ضمن آنکه سیستم‌های مدرن‌تر و کاربردی‌تر را برای مراکز حساس‌تر مانند سایت‌های کامپیوتر و سرورها در نظر داریم.

وی تصریح کرد: در زمینه مطالعاتی نیز پایش ریسک حریق در ساختمان‌ها را در حال اجرا داریم تا مشکلات را شناسایی و به سمت به حداقل رساندن حوادث حرکت کنیم.

کد خبر 294946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =