نهادینه‌سازی فرهنگ پدافند غیرعامل در مجتمع گاز پارس جنوبی

رئیس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: زمینه آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه پدافند غیرعامل با همکاری و مساعدت همه واحدها در مجتمع گاز پارس جنوبی نهادینه می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حبیب‌الله رئوف در این باره توضیح داد: هشتم آبان‌ماه، سالروز پدافند غیرعامل فرصت مغتنمی است که با اجرای برنامه‌های مفید در حوزه‌های مختلف عمومی و تخصصی، دستاوردهای پدافند غیرعامل را بین مسئولان، مدیران و کارشناسان مجتمع گازی پارس جنوبی نهادینه کنیم، به همین سبب برنامه‌های ویژه متعددی در سطح مجتمع و پالایشگاه‌ها در حال برگزاری است که شامل تمرین‌ها و مانورهای متعدد عملیاتی، کارگروه‌های آموزشی، جلسات و نشست‌های تخصصی و اختصاصی و درج شعار هفته پدافند در سربرگ نامه‌ها و مکاتبات اداری می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: شعار امسال در حوزه پدافند غیرعامل «پدافند غیرعامل، مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید» است و تحقق این شعار به رشد فرهنگ پدافند غیرعامل در همه سطوح سازمانی نیاز دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئوف با بیان اینکه پدافند غیرعامل مانند مصونیت‌سازی بدن انسان است، گفت: پدافند غیرعامل یعنی دفاع در مقابل دشمن، دفاع با همه داشته‌ها در مقابل همه توان دشمن و صیانت از مردم در مقابل هر نوع تهدیدی که بخواهد امنیت و آرامش مردم را دچار خدشه کند.

وی ادامه داد: از این رو با تبیین ابعاد مختلف این راهبرد اساسی، باید بر اهمیت فرهنگ‌سازی و نهادینه شدن پدافند غیرعامل در جامعه تاکید بیشتری صورت گیرد و برای توفیق در آن سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی منسجم تهیه شود.

رئوف یادآور شد: در این زمینه، اداره اچ‌اس‌یی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران مجتمع با تشریک مساعی با همه سازمان‌های بیرونی و اداره‌های برون‌سازمانی و با اولویت‌گذاری برنامه‌ها در سطوح منطقه، توانسته است نقش بسزایی در این حوزه از آن خود کند.

وی با اشاره به مهم‌ترین اهداف اجرای پدافند غیرعامل گفت: مهم‌ترین هدف پدافند غیرعامل کاهش آسیب‌پذیری در شرایط اضطراری با استفاده از اقدام‌های فنی و مدیریتی است.

رئیس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: با توجه به اهمیت پدافند غیرعامل به‌عنوان زمینه مناسب توسعه پایدار و با توجه به آنکه اهمیت این کلیدواژه برای بسیاری ناشناخته است، از این رو فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در این باره ضرورت دارد و لزوم توجه بیشتر به حفظ سرمایه‌های موجود و طرح‌های توسعه را با رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل دوچندان می‌کند.

رئوف با بیان اینکه باید زمینه آشنایی بیشتر کارکنان در زمینه پدافند غیرعامل فراهم شود، تصریح کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع، باید با همکاری واحدهای مربوطه نسبت به آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه پدافند غیرعامل بیشتر کار و تلاش شود.

وی مراکز را در بخش پدافند غیرعامل سه دسته عنوان کرد و گفت: مراکز حیاتی حساس و مهم حوزه‌های امنیتی هستند که بر اساس اصول پدافند هرکدام لایه‌های حفاظتی و امنیتی خاص خود را دارند.

رئیس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران مجتمع گاز پارس جنوبی ضمن قدردانی از زحمات مدیران و مسئولان و همکاران درباره اقدام‌ها و برنامه‌های خوبی که از سوی پالایشگاه‌ها و واحدهای ستادی صورت گرفته، بیان کرد: این مهم کافی نیست و باید کارها و طرح‌های پدافند غیرعامل در قالب Cross Function Team در همه بخش‌ها و حوزه‌ها به‌ویژه حوزه‌های ایمنی و آتش‌نشانی در پالایشگاه‌ها تا حصول نتیجه دنبال شود.

کد خبر 295009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =