۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
  • کد خبر: 295076
کاهش برآورد اوپک از رشد تقاضای نفت

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پیش‌بینی خود از رشد تقاضای نفت جهان در میان‌مدت و بلندمدت را کاهش داد.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، اوپک با استناد به شرایط پیچیده بازار و نشانه‌های استرس در اقتصاد جهانی، پیش‌بینی خود درباره رشد تقاضای نفت جهان در میان‌مدت و بلندمدت را کاهش داد.

این سازمان در گزارش «دورنمای نفت جهان» امروز (سه‌شنبه، ۱۴ آبان‌ماه) اعلام کرد که ۱۲ ماه گذشته برای بازار انرژی چالش‌برانگیز بوده‌ است.

اوپک اعلام کرد: نشانه‌های استرس در اقتصاد جهانی مشاهده شده‌اند و دورنمای رشد جهانی، حداقل در کوتاه‌مدت و میان‌مدت، طی یک سال گذشته بارها بازنگری کاهشی داشته است.

بر این اساس، اوپک ارقام دورنمای خود برای تقاضای جهانی نفت تا سال ۲۰۲۴ میلادی را به ۱۰۴ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز و در سال ۲۰۴۰ میلادی به ۱۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داده است.

این سازمان اعلام کرد که انتظار دارد در پنج سال آینده، تقاضای نفت با روندی نسبتا سالم به رشد خود ادامه دهد. میانگین رشد تقاضای نفت در میان‌مدت حدود یک میلیون بشکه در روز در هر سال خواهد بود و بخش عمده رشد تقاضا به کشورهای غیر عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی (اویی‌سی‌دی) مربوط خواهد بود.

در گزارش اوپک آمده است: پیش‌بینی می‌شود رشد تقاضای نفت از حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۵۰۰ هزار بشکه در روز در پایان دهه آینده میلادی کاهش یابد.

گزارش یادشده همچنین نشان داد در سال ۲۰۱۸ میلادی سهم نفت در تأمین انرژی جهان ۳۱ درصد و بالاتر از زغال‌سنگ و گاز بوده است، همچنین در ۲۰ سال آینده، نفت بیش از ۲۸ درصد از انرژی جهان را تأمین خواهد کرد.

کد خبر 295076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =