آمادگی شرکت ملی گاز ایران برای گازرسانی پایدار در فصل زمستان

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: با افزایش تولید گاز پارس جنوبی، بهره‌برداری از ایستگاه‌های جدید تقویت فشار گاز و بخشی از خط نهم سراسری، برای تامین پایدار گاز ایمن و پاک در فصل سرما آماده‌ایم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مهدی جمشیدی‌دانا، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در گفت‌وگویی به ارائه توضیحات درباره آمادگی شرکت ملی گاز ایران برای گذر از فصل سرد سال پرداخت که در ادامه می‌خوانیم.

با توجه به آغاز فصل سرما، درباره آخرین وضع برنامه‌های تعمیرات اساسی و میزان موفقیت آنها توضیح دهید.

برنامه‌های تعمیراتی پالایشگاه‌های گاز و تاسیسات شبکه انتقال گاز کشور مطابق برنامه مصوب ابلاغی وزیر نفت از فروردین ماه امسال آغاز شده و تاکنون بیش از ۹۵ درصد پیشرفت داشته است، ضمن آنکه مطابق هر سال، در موعد مقرر (نیمه آبان‌ماه)، تعمیرات پالایشگاه‌ها به پایان می‌رسد.

در زمینه تعمیرات تاسیسات شرکت انتقال گاز نیز با هماهنگی‌های انجام شده، همه برنامه‌های تعمیراتی به پایان رسیده است. بدیهی است انجام به‌موقع تعمیرات در بخش پالایشگاهی و شبکه انتقال گاز کشور، نویدبخش تولید و انتقال پایدار گاز در فصل زمستان خواهد بود.

ارزیابی شما از آمادگی شرکت ملی گاز ایران برای ورود به فصل سرما چگونه است؟

با توجه به اینکه تعمیرات و آماده‌سازی تاسیسات مطابق برنامه مصوب انجام شده و از نیمه دوم آبان‌ماه نیز هم‌زمان با افزایش تولید از میدان مشترک پارس جنوبی و بهره‌برداری از ایستگاه‌های تقویت فشار گاز دیلم، حسینیه، اهواز و کوهدشت و بخشی از خط نهم سراسری، میزان تولید گاز افزایش می‌یابد، بنابراین می‌توان گفت شرکت ملی گاز ایران با اطمینان از آمادگی کامل تاسیسات، مهیای ورود به فصل زمستان است.

تازه‌ترین تدابیر مدیریت دیسپچینگ برای راهبری زنجیره مهم تامین گاز چیست؟

با اجرای طرح توسعه سامانه پیش‌بینی مصرف گاز در بخش خانگی، پیش‌بینی تقاضای این بخش با دقت بالاتری انجام شده است بنابراین با افزایش تولید پالایشگاه‌ها و بهره‌برداری از ملزومات انتقال، راهبری شبکه گاز کشور به بهترین روش انجام می‌شود. همچنین با بهره‌برداری از مرکز پشتیبان دیسپچینگ ملی گاز، قابلیت اطمینان از راهبری شبکه در زمان اضطراری و بحران نیز فراهم شده است.

مطابق روال سال‌های گذشته با هدف هماهنگی بخش‌های مختلف زنجیره تامین گاز و سهولت در رفع مشکلات این بخش‌ها، جلسات سوخت زمستانی از اواخر آبان‌ماه به صورت هفتگی و در صورت لزوم در فواصل زمانی کوتاه‌تر با حضور معاون وزیر نفت در امور گاز و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تا پایان زمستان تشکیل خواهد شد.

افزون بر این، جلسات هماهنگی با مسئولان شرکت‌های پخش فرآورده‌های نفتی و توانیر از ابتدای امسال به منظور حصول اطمینان از تامین انرژی کشور برگزار شده و تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

کد خبر 295077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =