«نفت» موفق‌ترین وزارتخانه در مقابله با حمله‌های سایبری دشمن

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور اعلام کرد: وزارت نفت با دستورهای آقای زنگنه، حداکثر اقدام‌ها را در مقابله با حمله‌های سایبری دشمن انجام داده و در این زمینه بهترین عملکرد را در میان وزارتخانه‌های کشور داشته است.

به گزارش خبرنگار شانا، سردار محمدعلی مطیعی با اشاره به برگزاری هشتمین همایش ملی پدافند غیرعامل که صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۴ آبان‌ماه) در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد، گفت: به دلیل موفقیت وزارت نفت در مقابله با حمله‌های سایبری از بیژن زنگنه، وزیر نفت در این همایش قدردانی شد.

وی با بیان اینکه به دلیل تهدیدهای چندلایه از سوی آمریکا و گروه‌های تروریستی در تمام ابعاد کشور از جمله سیاست، اقتصاد، مسائل امنیتی رویکرد جدید دفاعی  با دستور مقام معظم رهبری و فرمان رئیس جمهوری در پیش گرفته شد، تصریح کرد: خوشبختانه با همراهی و تلاش وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای کشور، شاهد موفقیت در بازدارندگی تهدیدها در بخش‌های مختلف اقتصادی، دفاعی و اجرایی هستیم.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور در تشریح دلیل قدردانی از وزیر نفت در همایش پدافند غیرعامل یادآور شد: پس از ابلاغ دستور مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهوری به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مقابله با حملات سایبری دشمن و در جلسه ویژه، دستورات لازم از سوی سردار سرلشکر محمد باقری برای مقابله با تهدیدها در سواحل خلیج فارس به آقایان زنگنه (وزیر نفت)، صالحی (رئیس سازمان انرژی اتمی) و سردار سلامی (فرمانده کل سپاه) داده شد. 

مطیعی در ادامه گفت: وزیر نفت مدیری بود که بیشترین فعالیت را در مقابله با حمله‌های سایبری داشته است.

وی از تشکیل کارگروهی برای پیگیری دستورهای ارائه‌شده در مراکز انرژی هم به‌عنوان دیگر اقدام انجام‌شده از سوی زنگنه اشاره کرد و افزود: همچنین آقای زنگنه درباره مسئله امنیت عسلویه توافق‌های خوبی با وزیر کشور داشته است.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه پس از بررسی‌های انجام‌شده از سوی سازمان پدافند غیرعامل کشور، گزارش اقدام‌ها و فعالیت‌های وزارت نفت به سرلشگر باقری و سپس مقام معظم رهبری ارائه و وزیر نفت شایسته تقدیر شد، گفت: جلوگیری از غفلت در مقابل دشمن و کاهش تاثیر تهدید در مقابل حمله احتمالی دو محور اصلی مورد تاکید پدافند غیرعامل به وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها بوده است.

هشتمین همایش ملی پدافند غیرعامل صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۴ آبان‌ماه) با حضور سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و چند نفر از استانداران و مسئولان کشوری و لشکری در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صداوسیما برگزار و از بیژن زنگنه به دلیل موفقیت وزارت نفت در مقابله با حمله های سایبری قدردانی شد.

کد خبر 295090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =