پایداری ایمن جریان گاز در شبکه انتقال گاز آذربایجان شرقی

مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز گفت: شبکه انتقال گاز استان آذربایجان شرقی پس از وقوع زلزله بامداد امروز (جمعه، ۱۷ آبان‌ماه) آسیب ندیده و جریان پایدار و ایمن گاز در این شبکه ادامه دارد.

یدالله بایبوردی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا اعلام کرد: وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی، آسیبی به خطوط انتقال گاز و تاسیسات تقویت فشار گاز این استان وارد نکرده است.

وی با بیان اینکه کانون زمین لرزه در محدوده ترکمانچای بوده است، اظهار کرد: نیروهای منطقه ۸ عملیات انتقال گاز از زمان وقوع زلزله تاکنون در حالت آماده‌باش کامل هستند و برقراری جریان پایدار و ایمن گاز طبیعی در شبکه به صورت مداوم زیرنظر است.

مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز با یادآوری اینکه مطابق روال، از ابتدای سال ۹۸ تا زمان شروع فصل سرما، تعمیرات اساسی و عادی در شبکه انتقال گاز این منطقه و نیز استان آذربایجان شرقی انجام شده است تا در صورت وقوع هر حادثه طبیعی از سلامت شبکه اطمینان داشته باشیم، اظهار کرد: خوشبختانه نتیجه تعمیرات و مقاوم‌سازی در وقوع زلزله بامداد امروز خود را نشان داد، به گونه‌ای که تاکنون هیچ مشکلی در شبکه از سوی کارشناسان منطقه گزارش نشده است.

بایبوردی با تاکید بر اینکه در زمان طراحی و احداث خطوط انتقال گاز در سراسر کشور به طور قطع به این نکته توجه می‌شود که خطوط و ایستگاه‌های تقویت فشار گاز در مناطقی ساخته شوند که کمترین میزان پیش‌بینی وقوع زلزله یا سیلاب را داشته باشند، گفت: دقت به این نکته شاید در ابتدا به چشم نیاید، اما زمانی که حادثه‌ای رخ می‌دهد می‌توان به اهمیت نکات زمان طراحی و احداث خطوط انتقال گاز پی برد.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز حوالی تَرْک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند. این زمین لرزه استان‌های آذربایجان غربی، گیلان،‌ زنجان و اردبیل را هم لرزاند.

تَرْک یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی در شمال غرب ایران است. این شهر مرکز دهستان کندوان و بخش کندوان شهرستان میانه است.

کد خبر 295112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =