اطلاعیه مهم شرکت ملی گاز ایران پس از وقوع زلزله در آذربایجان شرقی

روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران با صدور اطلاعیه‌ای از هموطنان درخواست کرد تا با رعایت نکات ایمنی، از پیش آمدن خطرات و حوادث ثانویه پس از زلزله، جلوگیری کنند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، در متن این اطلاعیه آمده است: «از مشترکین محترم گاز می‌خواهیم تا قبل از استفاده از وسایل گازسوز خود، حتما دودکش‌ها، بست‌ها و شیلنگ‌ها را بازبینی و کنترل کنند.

هموطنان عزیز می‌بایست از اتصال دودکش به دیوار و همچنین لوازم گاز سوز بویژه بخاری‌ها، اطمینان حاصل کنند. حتماً مطمئن شوید که در اثر زلزله و ضربات ناشی از آن، قطعات دودکش از یکدیگر جدا نشده و یا در اثر تکان خوردن دیوار و نشست خانه‌ها، احیاناً نخاله‌ها و ضایعات مسیر دودکش‌ها و راه آن را مسدود نکرده باشد.

با فرا رسیدن شب و افزایش شدت سرما، هموطنان عزیز می‌توانند پیش از راه‌اندازی وسایل گرمایشی، از باز بودن مسیر دودکش و لوله‌های بخاری با دست زدن به قسمت‌های فوقانی لوله‌ها اطمینان حاصل کنند. در این شرایط، سرد بودن دودکش در حالی که وسیله گاز سوز روشن است، نشانه خطر و عدم عملکرد صحیح دودکش و در نتیجه انتشار گاز خطرناک منوکسید کربن در محیط است که مشترکین محترم در این حالت باید از طریق شماره تماس ۱۹۴ با شرکت ملی گاز ایران و یا سازمان آتش‌نشانی تماس حاصل کنند.»

کد خبر 295117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =