وزارت نفت و سازمان نظام مهندسی معدن ایران تفاهم‌نامه امضا کردند

معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت و سازمان نظام مهندسی معدن ایران به‌منظور مشارکت و بهره‌مندی از خدمات، تخصص‌های آموزشی، علمی، پژوهشی و فنی متقابل و توانایی‌های بالفعل طرفین در مسائل و حوزه‌های مشترک، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، این تفاهم‌نامه همکاری صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۱ آبان‌ماه) به امضای سعید محمدزاده، معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت و داریوش اسماعیلی، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران رسید.

محمدزاده در آیین امضای تفاهم‌نامه با سازمان نظام مهندسی معدن ایران بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی و تجربی موجود در کشور تاکید کرد و گفت: صنعت نفت به دنبال شکل‌گیری ارتباط مستمر و در عین حال کاربردی میان مجموعه دانشگاهی و صنعت است که امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه، گامی در مسیر تحقق این هدف برداشته شود.

وی با بیان اینکه ایران در زمینه تولید علم در بین دیگر کشورهای دنیا از جایگاه مطلوبی برخوردار است، اظهار کرد: توسعه صنعت عظیم نفت در کشور نیازمند به‌کارگیری و کاربست علم، تجربه و تفکر اندیشمندان و مهندسان خبره است.

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت بر پایبندی به چارچوب اصول اقتصاد مقاومتی اشاره و تصریح کرد: از جمله بنیان‌های اقتصاد مقاومتی درون‌زا بودن آن است که لازمه دستیابی به این مهم، تکیه بر داشته‌ها و بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی است.

محمدزاده اظهار کرد: تاکنون ۲۵ قرارداد بزرگ میان بخش‌های بالادستی و پایین‌دستی صنعت نفت به‌صورت مگاپروژه با دانشگاه‌ها به امضا رسیده و همچنین در حوزه اکتشاف نیز شاهد قراردادهای ارزشمندی هستیم که همه این قراردادها با توان و ظرفیت مجموعه علمی و فناوری داخل کشور در دست پیگیری است.

این مقام مسئول گفت: همان‌طور که توسعه صنعت و فناوری مورد تاکید است، مسئله توسعه زیست‌بوم فناوری نیز از آن دست موضوع‌های مهم در معاونت مهندسی است که هم‌اکنون با همکاری برخی شرکت‌های استارت‌آپی و دانش‌بنیان در حال پیگیری است.

داریوش اسماعیلی، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران نیز در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری، به تدوین و تصویب راهبرد و نقشه راه ۶ ساله در این سازمان اشاره کرد و گفت: از محورهای اصلی و مهم نقشه راه سازمان نظام مهندسی معدن، همکاری با بخش‌های صنعتی کشور در حوزه آموزش و پژوهش و تبادل تجربیات متقابل است که امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه، در مراحل بعدی گام‌های عملی و اجرایی برداشته شود و زمینه‌ساز رشد اقتصاد کشور باشد.

وی عنوان کرد: تجربه موفق دنیا حکایت از ارتباط عمیق میان صنعت و دانشگاه دارد که متأسفانه در ۴۰ سال اخیر این تعامل در داخل کشور کمرنگ بوده و سازمان نظام مهندسی معدن بنا دارد با بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توان داخلی خود گام‌های موثری در این زمینه بردارد.

کد خبر 295294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =