نفت مناطق مرکزی، ۲۳ درصد گاز مصرفی کشور را تامین می‎کند

معاون تولید شرکت ملی نفت ایران به سهم ۲۳ درصدی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در تامین گاز مصرفی کشور اشاره کرد و گفت: این شرکت آمادگی کافی را برای تامین گاز در فصل سرما دارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، فرخ علیخانی در بازدید از منطقه عملیاتی نار و کنگان شرکت بهره‎برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی که با هدف بررسی تنگناهای تولید و حصول اطمینان از آمادگی کامل برای تامین گاز در فصل سرما انجام شد، از تلاش‌ کارکنان این شرکت در انجام به‌موقع تعمیرات اساسی به‌منظور آماده‎سازی تاسیسات برای تولید حداکثری گاز در فصل زمستان قدردانی کرد و با اشاره به سهم ۲۳ درصدی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در تامین گاز مصرفی کشور، توجه به نیازهای اساسی این شرکت و شرکت‎های تابع آن را ضروری خواند.

وی با تاکید بر اهمیت تولید صیانتی از مخازن، برنامه‎ریزی درازمدت برای مطالعه رفتار مخازن و افزایش ضریب بازیافت و همچنین برنامه‎ریزی‎های کوتاه‎مدت برای تولید از مخازن را حائز اهمیت برشمرد.

علیخانی افزود: توسعه پایدار صنعت نفت در گرو آینده‎پژوهی و برنامه‎ریزی مدون به‌منظور مدیریت و بهره‎برداری از مخازن، تاسیسات، خطوط لوله انتقال و دیگر دارایی‎های فیزیکی صنعت نفت است.

وی ضمن بازدید از منطقه عملیاتی نار و کنگان و برگزاری نشستی مشترک با مدیران شرکت بهره‎برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، در نشست مشترک این شرکت با شرکت پالایش گاز فجر جم با هدف هماهنگی تولید سوخت زمستانی، حاضر شد.

منطقه عملیاتی نار و کنگان یکی از مناطق عملیاتی زیرمجموعه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در استان بوشهر است که بخش عمده‌ای از خوراک پالایشگاه گاز فجر جم را تامین می‎کند.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، بزرگ‌ترین شرکت بهره‌بردار نفت و گاز تابع شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که پنج منطقه عملیاتی نار و کنگان، آغار و دالان، پارسیان، سرخون و گشوی جنوبی و سروستان و سعادت‌آباد را در سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان راهبری می‎کند.

کد خبر 295357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =