اصلاح قیمت بنزین تصمیم و توافق همه مسئولان نظام است

رئیس دفتر رئیس جمهوری عملیاتی شدن مصوبه نشست شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه درباره اصلاح قیمت بنزین را اقدامی لازم و ضروری دانست و گفت: دولت پیش از این نیز درچند مقطع قصد داشت این تصمیم مهم را که مورد توافق همه مسئولان نظام است، اجرا کند که هر بار به دلایلی با تاخیر روبه‌رو شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود واعظی با بیان اینکه بخش حمایت معیشتی از اقشار کم برخوردار و دهک‌های پایین از مزایا و اهداف طرح اصلاح قیمت بنزین است، افزود: بحث اصلاح قیمت بنزین در جای خود موضوع بسیار مهمی است که می‌تواند کشور را به تعادل منطقی در مصرف برساند، آثار زیست محیطی خوبی داشته باشد و از همه مهم‌تر از قاچاق گسترده بنزین جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: در  عین حال این موضوع که منافع مالی حاصل از طرح به‌طور مستقیم میان مردم تقسیم می‌شود نیز اهمیت زیادی دارد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با یادآوری اینکه تقریبا ۵۰ درصد مردم خودروی شخصی ندارند یا در شهرستان‌های کوچک و روستاها زندگی می‌کنند، گفت: این جمعیت زیاد چرا باید تاوان قیمت ارزان بنزین را بدهند و این خود یک بی‌عدالتی به شمار می‌آید. البته به این معنا نیست که هر شخصی که خودرو ندارد نیازمند حمایت معیشتی دولت است، اما قاطبه اینگونه است.

واعظی ادامه داد: با اجرای طرح حمایت معیشتی دولت که تقریبا ۶۰ میلیون نفر در قالب ۱۸ میلیون خانوار را شامل می‌شود، بخشی از این بی ‌عدالتی جبران می‌شود و حتی اگر این اصلاح قیمت عوارضی هم در پی داشته باشد، با ارزیابی‌هایی که در بانک مرکزی و دیگر نهادهای اقتصادی ما به‌عمل آمده خیلی چشمگیر نخواهد بود و همچنان برای اقشار پایین جامعه این رقم معنا خواهد داشت.

کد خبر 295396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =