بازسازی توربین RUSTON در منطقه یک عملیات انتقال گاز

توربین گازی شماره ۴ Ruston در منطقه یک عملیات انتقال گاز با تکیه بر توان متخصصان منطقه و کالای ساخت داخل کشور، بازسازی و تعمیر شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، پیمان خضرایی، مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز از بازسازی توربین RUSTON و صرفه‌جویی ۶۵۰ هزار دلاری آن در منطقه یک عملیات انتقال گاز خبر داد و گفت: پایان موفقیت‌آمیز تعمیرات اساسی توربین RUSTON تاسیسات شهید آتش‌پنجه، سود و صرفه ۶۵۰ هزار دلاری برای منطقه یک به همراه داشت.

وی با بیان اینکه عملیات تعمیرات توربین یادشده توسط نیروهای تعمیرات اساسی منطقه و با نظارت بازرسی فنی و ایمنی انجام شده است، اظهار کرد: توربین‌های این تاسیسات از مدل RUSTON به‌منظور نیروی محرک کمپرسورهای گازی سانتریفیوژ استفاده می‌شوند و اورهال کامل این نوع توربین‌ها با توجه به پیچیده‌ترین فناوری به‌کار رفته در آنها، پس از توربین‌های صنایع هوایی در رتبه دوم قرار دارد.

مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز ادامه داد: با توجه به اعمال تحریم‌ برای تامین قطعات خارجی این مدل توربین‌ها، با تلاش و دلسوزی کارکنان منطقه و با همکاری پیمانکاران و تولیدکنندگان داخلی، همه قطعات مصرفی از طریق مهندسی معکوس، با نظارت آزمایشگاه‌های مجهز متالوژی و با همت واحدهای خودکفایی و تدارکات کالا تامین شد.

خضرایی با اشاره به صرفه‌جویی ۶۵۰ هزار دلاری این تعمیرات گفت: منطقه یک عملیات انتقال گاز با بازسازی، تعمیر و اصلاح توربین‌های RUSTON توانست خودکفایی، صرفه‌جویی و شعار «ما می‌توانیم» را در صنعت عظیم نفت و گاز به نمایش گذارد و توانمندی متخصصان کشور را بار دیگر ثابت کند. 

کد خبر 295635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =