حاصل طرح اصلاح قیمت بنزین، پرداخت مبالغی به قشر متوسط و کم‌درآمد است

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه همواره باید برای شنیدن نقدها و دیدگاه‌های مردم گوش شنوا داشته باشیم، گفت: حاصل طرح اصلاح قیمت بنزین، پرداخت مبالغی به خانوارهای متوسط و کم درآمد است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، ۲۹ آبان‌ماه) در نشست هیئت دولت گفت: امروز می‌خواهم از ملت بزرگ و هوشیار ایران تشکر و سپاسگزاری کنم و به‌خاطر آگاهی، صبوری و موقع‌شناسی مردم سر تعظیم فرود بیاورم.

وی افزود: مردم ایران از یک آزمون تاریخی دیگر سربلند بیرون آمدند و نشان دادند باوجود اینکه ممکن است مشکلات اقتصادی یا گله‌هایی از مدیریت کشور داشته باشند، اما هرگز نخواهند گذاشت آب به آسیاب دشمن ریخته شود.

رئیس جمهوری تصریح کرد: ملت ایران به‌خوبی آگاه هستند که هدف اصلی، خودکفایی کشور در زمینه تامین انرژی است تا محتاج بیرون نباشیم و بتوانیم با تولیدی که در داخل انجام می‌دهیم انرژی مورد نیاز را به‌درستی تامین و به‌طور صحیح مصرف و عدالت را در جامعه پیاده و اجرا کنیم.

روحانی با بیان اینکه به‌دنبال این هستیم که از یارانه سوخت، مردم نیازمند بیشتر از آنهایی که غیرنیازمند هستند استفاده کنند، عنوان کرد: آنچه حاصل طرح اصلاح قیمت انرژی بوده، پرداخت مبالغی به ۱۸ میلیون خانوار متوسط و کم درآمد است که بر این اساس دو مرحله آن تاکنون در تاریخ ۲۷ آبان برای حدود ۷ میلیون و ۸۵۰ هزار خانوار و در تاریخ ۲۹ آبان برای ۴ میلیون و ۴۴۸ هزار خانوار وجوه مورد نظر پرداخت شده و برای مابقی خانوارها نیز روز شنبه (دوم آذرماه) پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: ممکن است یارانه طرح اصلاح قیمت سوخت شامل برخی افراد شود که حتی خودشان از دریافت یارانه‌ها انصراف داده بودند و در این گروه‌ها هستند، به گونه‌ای که برخی افرادی که مبالغ را دریافت کرده‌اند نمی‌دانستند که این پول از کجا آمده و تعجب کرده بودند. در این باره باید توضیح‌ بیشتری برای مردم بیان شود.

رئیس‌جمهوری با قدردانی از ملت ایران و رهبر معظم انقلاب که با بیانات حکیمانه خود مردم را راهنمایی و واقعیت‌ها را تبیین کردند، گفت: دولت همچنان مانند گذشته در طرح‌های مهم با دو قوه دیگر در نشست‌های هماهنگی و مشورت می‌کند و همان‌طور که این بار نیز با تصمیم سران سه قوه و با هماهنگی دو قوه دیگر فعالیت خود را برای کمک به خانوارهایی که تحت فشار بیشتر اقتصادی هستند انجام داده‌ایم، در آینده نیز هر طرحی داشته باشیم با دو قوه دیگر هماهنگ خواهیم بود.

روحانی ضمن قدردانی از تلاش‌های وزارت کشور، استانداران، فرمانداران و وزارتخانه‌هایی که در خدمات‌رسانی به مردم در شرایط سخت سهیم بودند، افزود: از وزیرانی که در بخش اقتصاد برای آرام کردن اقتصاد و بازار جامعه تلاش می‌کنند نیز تشکر می‌کنم.

کد خبر 295637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =