نقش مهم پروژه‌های ان‌جی‌ال در تامین خوراک واحدهای پتروشیمی

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اجرای پروژه‌های ان‌جی‌ال را از نظر جلوگیری از مشعل‌سوزی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: ان‌جی‌ال‌های ۳۱۰۰، ۳۲۰۰ و طرح پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس از جمله طرح‌هایی هستند که نقش بسزایی در تامین خوراک واحدهای پتروشیمی دارند.

به گزارش خبرنگار شانا، بهزاد محمدی امروز (چهارشنبه، ششم آذرماه) پس از بازدید از اسکله صادراتی تی، طرح ان‌جی‌ال خارک و پتروشیمی خارک در نشستی با مدیران پتروشیمی خارک اظهار کرد: تکمیل زنجیره ارزش در این شرکت نشان‌دهنده مدیریت منسجم است.

وی به پروژه احداث پل ارتباطی فلر میدان فروزان تا سکوی آن از سوی پتروشیمی خارک اشاره کرد و ادامه داد: هم‌اکنون در میدان فروزان روزانه ۲۲۰ میلیون فوت‌مکعب گاز به مشعل ارسال می‌شود که با اجرای این پروژه از سوی پتروشیمی خارک، شاهد قطع این مشعل‌سوزی خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه پتروشیمی خارک پس از مجموعه مرودشت، دومین پتروشیمی قدیمی کشور است، گفت: این شرکت گاز ترش ورودی به مجتمع را تصفیه و خوراک خود را تهیه و به متانول تبدیل می‌کند که این نشان‌دهنده تکمیل زنجیره ارزش در این واحد است.

محمدی با بیان اینکه ۲۷ پروژه پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۰ و ۲۶ پروژه دیگر نیز تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار کرد: دو پروژه ان‌جی‌ال خارک و متانول ۲ پتروشیمی خارک از پروژه‌های جهش سوم پتروشیمی محسوب می‌شوند که امیدواریم تا سال آینده شاهد فعال‌سازی این پروژه‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: ظرفیت صنعت پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۴ به بیش از ۱۳۰ میلیون تن می‌رسد که پروژه متانول ۲ پتروشیمی خارک هم در تحقق این موضوع اثرگذار است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر توجه ویژه به همسانی در اجرای پروژه‌های پتروشیمی گفت: توسعه صنعت باید به صورت متوازن انجام شود.

کد خبر 295889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =