۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
  • کد خبر: 295891
پیشرفت ۳۰ درصدی واحد ۲ متانول پتروشیمی خارک

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی خارک از پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه اجرای واحد ۲ متانول این مجتمع خبرداد.

به گزارش خبرنگار شانا، غلامرضا امیرشقاقی امروز (چهارشنبه، ششم آذرماه) پس از بازدید بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از مجتمع پتروشیمی خارک اظهار کرد: این شرکت از دو واحد ان‌جی‌ال و متانول تشکیل شده است که پنج محصول متانول، پروپان، بوتان، نفتا و گوگرد را تولید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه گاز سرچاهی حاصل از تولید نفت به عنوان خوراک وارد پتروشیمی خارک می‌شود، افزود: همه محصولات این مجتمع پتروشیمی (یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن) از طریق اسکله خود شرکت صادر می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی خارک با بیان اینکه جزیره خارک فاقد لوله‌کشی گاز است، ادامه داد: این شرکت با هدف عمل به مسئولیت‌های اجتماعی گاز مصرفی منطقه را به صورت کپسول‌های گاز مایع و رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد.

امیرشقاقی با تأکید بر این نکته که پتروشیمی خارک دارای واحد یوتیلیتی برای رفع نیازهای خود است، گفت: آزمایشگاه این شرکت در شمار بهترین‌ آزمایشگاه‌های منطقه و مورد اعتماد اداره استاندارد  قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه اجرای واحد متانول ۲ پتروشیمی خارک ۳۰ درصد پیشرفت دارد و مخازن آن ساخته شده است، تصریح کرد: این شرکت با داشتن پنج مخزن با مجموع حجم ۲۴۰ هزار تن توانایی ذخیره بیشترین حجم متانول را در کشور دارد که می‌تواند نقشی بسزا در بازار داشته باشد.

امیرشقاقی با بیان اینکه پروژه ساخت پل ارتباطی مشعل میدان نفتی فروزان به سکوی آن به طول ۸۶ متر از سوی پتروشیمی خارک در حال انجام است، اظهار کرد: بزرگ‌ترین مشعل کشور و خلیج‌فارس به این سکو تعلق دارد که روزانه ۲۲۰ میلیون فوت مکعب گاز به مشعل ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با تکمیل این پل ارتباطی بخشی از گاز منتقل شده به جزیره به عنوان خوراک پتروشیمی خارک تا ۹۰ روز پیش از راه‌اندازی ان‌جی‌ال خارک استفاده می‌شود، ادامه داد: این پروژه تا پایان این ماه تکمیل خواهد شد در نتیجه این مجتمع با ظرفیت کامل به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

کد خبر 295891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =