دستورعمل میزبانی پژوهشگاه نفت از دانشجویان در حال تدوین است

معاون فناوری و روابط بین‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت گفت: پژوهشگاه از ۵۰۰ دانشجوی ارشد و دکترا میزبانی می‌کند که هم‌اکنون در حال تدوین دستورعمل اجرایی آن هستیم.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، منصور بزمی امروز (دوشنبه، ۱۱ آذرماه) در نشست با نمایندگان دانشگاه صنعتی قوچان که با هدف آشنایی با توانمندی‌ها و ظرفیت پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، اظهار کرد: پروژه‌های مشترک مناسبی میان پژوهشگاه و دانشگاه‌ها در حال انجام است و همچنین استفاده از فضای پژوهشگاه برای انجام پایان‌نامه‌های ارشد و تز دکترای دانشجویان از جمله فعالیت‌های مهمی است که در دستور کار پژوهشگاه قرار دارد.

وی به گام‌های عملی در زمینه همکاری متقابل اشاره کرد و افزود: میزبانی ۵۰۰ دانشجو در پژوهشگاه صنعت نفت یک طرح ملی است که می‌تواند منشأ تحولی بزرگ در پژوهشگاه و دانشگاه‌های کشور باشد، زیرا به این واسطه، تز فوق‌لیسانس و دکترای دانشگاه‌ها به نوعی هدفمند شده است و همگی برای پاسخگویی به نیاز صنعت نفت و فناوری‌های آینده استفاده خواهد شد.

معاون فناوری و روابط بین‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است پژوهشگاه صنعت نفت سالانه ۱۰۰ دانشجوی فوق‌لیسانس و دکترا را در طول پنج سال میزبانی کند و در ماه‌های آینده پس از نهایی شدن دستورعمل این طرح، به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد که امیدواریم این موضوع بتواند در تحقق یکی از وظایف پژوهشگاه که کمک به توسعه منابع انسانی کشور و رشد جوانان است نقشی بسزا داشته باشد.

سیدمسعود موسوی کندومال، معاون اجرایی دانشگاه صنعتی قوچان نیز به فعالیت‌های متعدد این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه قوچان ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو در رشته‌های مهندسی دارد و هم‌اکنون به یکی از دانشگاه‌های فعال و رو به‌ رشد در حوزه‌های مهندسی تبدیل شده است.

وی به چشم‌انداز سند دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس این چشم‌انداز، دانشگاه صنعتی قوچان تصمیم دارد برنامه‌های متعددی با هدف پیشرفت در حوزه‌های مختلف تحقیقاتی، آموزشی و صنعتی را در دستور کار قرار دهد، از این رو امضای تفاهم‌نامه با برخی سازمان‌ها و شرکت‌های مرتبط از اهداف این دانشگاه است.

موسوی کندومال با تاکید بر اینکه دانشگاه قوچان به‌واسطه موقعیت جغرافیایی پس از دانشگاه فردوسی مشهد دومین دانشگاهی است که در حوزه مهندسی فعال و درخشان عمل کرده است، تصریح کرد: وجود پتروشیمی بجنورد و پالایشگاه سرخس به عنوان دو قطب علمی، صنعتی ‌و تحقیقاتی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی می‌تواند برای این دانشگاه ثمربخش باشد.

کد خبر 296004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =