پروژه‌های نفتی در خزر با همکاری جمهوری آذربایجان پیگیری می‌شود

رئیس‌جمهوری گفت: ایران اجرای پروژه‌های مشترک اکتشاف و استخراج نفت در دریای خزر را با جدیت پیگیری می‌کند و امیدواریم این مباحث در جلسه کمیسیون مشترک دو کشور ایران و آذربایجان به‌طور دقیق بررسی شود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، دکتر حسن روحانی، عصر سه‌شنبه (۱۲ آذرماه) در دیدار با شاهین مصطفی‌یف، معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان، پس از دریافت پیام کتبی الهام علی‌یف، رئیس‌جمهوری آذربایجان گفت: امیدوارم توافق‌های اخیری که با رئیس‌جمهوری آذربایجان در باکو داشتیم، به‌طور کامل و هرچه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس‌جمهوری افزود: جمهوری اسلامی ایران همچنین اجرای پروژه‌های مشترک اکتشاف و استخراج نفت در دریای خزر را با جدیت پیگیری می‌کند و امیدواریم این مباحث در جلسه کمیسیون مشترک دو کشور به‌طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران روابط دو و سه‌جانبه را در مسیر توسعه هرچه بیشتر روابط تهران - باکو  و مسکو پیگیری می‌کند و به دنبال آن هستیم که مسیر ترانزیتی بین دو کشور و همکاری‌ها در زمینه انرژی و برق تقویت شود.

معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار ضمن تقدیم پیام رئیس‌جمهوری کشورش به دکتر روحانی گفت: آقای الهام علی‌یف به دوستی با شما و تحکیم روابط با جمهوری اسلامی ایران ارزش بسیار زیادی قائل است و با جدیت به‌دنبال تقویت همه‌جانبه روابط با تهران هستیم.

شاهین مصطفی‌یف مذاکرات و رایزنی‌هایی را که در این سفر داشته بسیار سازنده و مفید توصیف کرد و افزود: امروز در تمام زمینه‌ها شاهد رشد و پیشرفت در روابط و همکاری‌های تهران و باکو هستیم، به نحوی که حجم مبادلات تجاری دو کشور از سال ۲۰۱۴ تاکنون سه برابر افزایش یافته و تعداد شرکت‌های ایرانی فعال در جمهوری آذربایجان در یک سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 296100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =